5 tips voor een bewuste sinterklaas avond

Verheugen jullie je ook al zo op het Sinterklaas avond, ik wel! Emma’s eerste Sinterklaasavond. Ik vind het zo bijzonder dat ze dit nu bewuster meemaakt. Kan ik nu al van genieten.

En laat heel Nederland dit weekend genieten van die avond. Misschien anders dan we bedacht hadden, maar niet minder bijzonder. Gezellig met het gezin samen, wat lekkers op tafel en ook verantwoord.

Voordat we allemaal los gaan met al dat lekkers, geef ik je vandaag 5 tips voor een bewuste sinterklaas avond. Je kunt namelijk heel goed lekker en bewust kiezen maar toch in balans zijn.

5 tips voor een bewuste sinterklaas avond

1. Het “heerlijk avondje” is bijna gekomen, maar dit betekent niet dat je helemaal los hoeft te gaan. Kijk waar je zin in hebt. En wees niet te streng voor jezelf en luister naar je lichaam. Dus verbied jezelf niets maar doe gewoon lekker normaal en kies bewust.

2. Let op je portie controle, serveer het lekkers in kleine bakjes. En leg niet een hele zak op tafel 😉 Dit helpt enorm en zo ga je niet overeten. Luister naar je lichaam vol is vol. Zet naast al dat lekkers ook wat bakjes met gezond snoepgoed neer, denk aan: mandarijntjes, snackgroenten zoals worteltjes en oranje paprika met humus dip.

3.  Hou overdag rekening met je voeding zodat je kunt genieten. Maak eiwitrijke en lichte keuzes zodat je later ruimte over hebt voor meer koolhydraten en vetten. Ga niet sparen overdag (zoals ik vaak hoor), dan gaat het juist mis.

4. Blijf voldoende water drinken en pas op met teveel alcohol. Door de alcohol heb je natuurlijk meer zin in lekkers.

5. Ga lekker bewegen met je familie, als het goed weer is kun je een heerlijke wandeling maken.

Wist je trouwens dat ouderwetste zachte pepernoten en taaitaai lekker luchtig zijn en een stuk minder calorieën bevatten? Minder gezonde keuzes zijn gevulde speculaas, banketstaaf of kruidnoten. De chocoladeletters zijn het ergst en wat dacht je van de choco pepernoten hihi, mijn favoriet!

Kortom: het gaat allemaal om balans dus! Geniet van iets lekkers en ga niet helemaal los. Ow ja en eet niet alles alsnog op na sinterklaas.

Fijn sinterklaas weekend! Liefs Marleen 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top