Beweeg jij genoeg?

Als lifestyle coach krijg ik dagelijks vragen over bewegen. Daarom vraag ik me af, beweeg jij genoeg? Bewegen is natuurlijk super gezond en het houdt je fit, maar hoeveel moet je dan bewegen? Dat vertel ik je vandaag!

Wat een super mooie herfstdag is het vandaag heh! Ik ben gek op actief herstel dus wandel zo lekker even naar de supermarkt om gezonde boodschapjes te halen. Ik vind actief herstel heerlijk en daarom beweeg ik minimaal 30 minuten per dag.

Binnen het “in balans met Foodilove” programma hanteer ik de Nederlandse beweeg en fitnorm. Volgens de Nederlandse beweeg norm wordt er geadviseerd om minstens 5 dagen per week een half uur te bewegen. De fitnorm is 3x per week minstens 20 minuten op een hogere intensiteit bewegen. Zelf doe ik krachttraining op deze momenten en ik zou je dit ook adviseren als je wilt afvallen of lekker je figuur wilt onderhouden of shapen.

Bewegen is ontspanning voor mij, naast 30 minuten bewegen per dag ga ik 3x per week naar personal fitness en daar doe ik aan zware krachttraining in een small group. Ik train volgens het overload principe, dit is trainen tot falen en ik moet elke keer beter zijn. Ik doe dit bij Cijntje personal fit, klik op de link om hier meer over te lezen.

Maar om te bewegen hoef je natuurlijk niet perse naar de sportschool. Je kunt je dagelijkse activiteiten bijhouden via een stappenteller of invoeren in de Foodilove app, super handig! Ook weet je dan hoeveel calorieën je hebt verbrand, super handig toch!

foodilove-trainingsapp

Hierbij mijn favoriete beweegtips:

1. ga met dit mooie herfstweer 30 minuten stevig wandelen, denk ook eens aan een lunchwandeling tijdens je werk. Of stap eens lekker op de fiets extra.
2. ik ben gek op baantjes trekken in het zwembad, dit doe ik een half uur en dan zwem ik stevig door.
3. als het buiten slecht weer is dan ga ik naar de sportschool voor een uurtje cardiotraining of volg ik een leuke groepsles. Ik vind het ook heerlijk om yoga thuis te doen bv.
4. in het weekend ben ik vaak flink bezig om het huishouden te doen, dit is heerlijk actief! Denk aan stofzuigen, de was doen, lekker in de tuin bezig, de ramen lappen of andere klusjes die moeten gebeuren. Natuurlijk niet mijn favo hobby maar je verbrand goed 😉
5. als ik geen tijd heb om naar personal fitness te gaan dan doe ik een Foodilove thuis workout, deze vind je in mijn 12 weken programma.

Je hoeft niet perse 30 minuten achter elkaar te bewegen, dit mag ook verdeelt zijn over de dag. Uiteraard verschilt het wel per persoon (leeftijd en gewicht) hoeveel je het beste kunt bewegen. Dus ga lekker bewegen in plaats van 30 minuten per dag op social media te zitten 😉 Dit levert niks op voor je gezondheid haha, dus stop je telefoon eens weg!  Gemiddeld verbrand je rond de 150 calorieën per half uur, makkelijker kan het niet.

En ik weet zeker dat als je bewegen vaker inplant je er net als ik aan verslaafd raakt! Liefs Marleen.

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top