Daily Essentials

Tegenwoordig willen we allemaal aan een fit en gezond lichaam werken, maar hebben we steeds minder tijd. Ben jij bewust met je voeding bezig en weet je eigenlijk wel wat je binnenkrijgt aan voedingsstoffen? Of eet je iets omdat het een gezond product is? Vandaag vertel ik je wat de Daily Essentials precies zijn, hoeveel je ervan nodig hebt en welke Weekly Essentials er zijn. Lees je mee? 

Daily Essentials
Ik spreek heel veel vrouwen die willen afvallen, denken dat ze gezond eten maar eigenlijk gebeurt er niks. Vaak vraag ik ze dan direct, weet je ook wat je eet en hou je dit ook bij. Met de Daily Essentials (Richtlijn Goede Voeding 2015) wordt aangegeven wat je dagelijks nodig hebt voedingsmiddelen. Je kunt deze als handvatten gebruiken om vorm te geven aan jouw voedingspatroon en om jouw lichaam te voorzien van de voedingsstoffen dat het nodig heeft.

Onthoud dat gezonde voeding wordt bepaald door je totale voedingspatroon en niet alleen een product. Op basis van je keuzes krijg je verschillende voedingsstoffen binnen. Van sommige voedingsmiddelen heb je niet per se elke dag wat nodig, dus daarom zijn ook de Weekly Essentials opgesteld.

Daily Essentials
– minimaal 250 gram groente
– 200 gram fruit
– volkoren graanproducten en aardappelen
– zuivel en/of zuivelvervangers
– onbewerkt vlees of vleesvervangers
– minimaal 2 liter vocht
– drink dagelijks minimaal 3 koppen thee
– zachte en/of vloeibare (bereiding)vetten
– minimaal 15 gram ongezouten noten

Weekly Essentials
– peulvruchten
– vette vis
– zonlicht (vitamine D)
– krachttraining

Gezonde keuzes
– kies voor verse groente of diepvriesgroente
– kies voor vers fruit of diepvriesfruit
– kies voor bijvoorbeeld volkorenbrood, volkorenrijst, parelgort, verse gele of zoete aardappelen
– kies voor melk, kwark, yoghurt of soja
– kies voor onbewerkt vlees en natuurlijke vleesvervangers, zoals ei, peulvruchten of noten
– kies voor water, thee of koffie zonder melk en suiker
– kies voor verschillende soorten oliën
– kies voor verschillende soorten ongezouten noten en zaden
– kies voor bonen, kikkererwten, linzen. Vers of uit blik/pot
– kies voor vette vis, zoals haring, zalm en makreel. Liefst duurzaam gevangen, te herkennen aan het MSC-keurmerk

Orangefit
Soms heb je ook de behoefte om deze Daily Essentials op een makkelijke manier binnen te krijgen. Dit is de reden dat ik samenwerk met Orangefit en sinds kort verkoop ik vanuit Foodilove drie fantastische producten die samen de Daily Essentials vormen. De Daily Essentials van Orangeift bevorderen je dagelijkse gezondheid en bestaan uit: magnesium (optimaal opneembaar), Omega-3 (uit algenolie) enVitamine D3 (uit mossen).

Daily essentials

Wil jij meer weten over een persoonlijk gezond voedingspatroon of over de Daily Essentials van Orangefit? Stuur me dan even een mailtje via: marleen@foodilove.nl 

Liefs, Marleen

ps: ben jij op zoek naar nog meer tips en tricks voor een happy en healthy lifestyle? Wil je lekkerder in je vel zitten, gezonder leven, je ideale gewicht bereikenen je meer in balans voelen? Dan is de Foodilove Members’ Club perfect voor jou! Klik hier voor meer informatie. 

 

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top