Gezonde cheesecake

Yes, het is weer tijd voor een lekkere én gezonde taart van Jennifer! ” Jennifer: vandaag dook ik de keuken in voor een gezonde versie van een mijn favoriete taartjes: cheesecake! YUM! Ben jij ook zo een cheesecake-lover? Dan wil je deze niet missen. Super lekker, easy and the best part: it’s HEALTHY! Met een bodem van havermoutkoekjes, magere kwark als basis in de vulling en vers fruit als topping kan je guiltyfree snoepen van deze gezonde cheesecake. Hij is laag in koolhydraten en ik voegde wat whey proteïne toe voor extra eiwitten, dat geeft ook meteen een heerlijke vanille-smaak. Ohh hij is zó mega lekker! Lees snel verder voor het recept.”

Gezonde cheesecake 2

Gezonde cheesecake (10 stukken)
Wat heb je nodig:
Voor de bodem:
– 200 gram havermoutkoekjes (ik heb de Oat Cookies Pecan van Albert Heijn gebruikt)
– 40 gram kokosolie
– 1 theelepel kaneel

Voor de vulling:
– 1000 gram magere kwark
– 200 gram cream cheese light (ik heb Philadelphia light gebruikt)
– 3 eieren
– 2 scoops vanille eiwitpoeder

Voor de topping:
– 200 gram rood fruit, zoals aardbeien, frambozen, blauwe bessen en bramen!

Zo maak je het:
De bodem:
1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
2. Mix de havermoutkoekjes fijn in de keukenmachine en doe de koekkruimels in een grote kom.
3. Laat de kokosolie smelten en roer deze samen met de kaneel door de koekkruimels.
4. Bekleed de bodem van een springvorm (ik heb een springvorm van 22cm gebruikt) met bakpapier en vet de randen in met kokosolie.
5. Verdeel de koekkruimels over de bodem van de springvorm en druk de bodem stevig aan met de bolle kant van een lepel.
6. Bak de bodem 10 minuten in het midden van de oven. Haal na 10 minuten de springvorm uit de oven en laat hem even afkoelen.

En nu aan de slag met de vulling!
1. Gooi alle ingrediënten voor de vulling in een grote kom en roer alles goed door elkaar. Je kan alles ook mixen in de blender, wel zo makkelijk!
2. Verdeel de vulling over de koek-bodem en bak de cheesecake 35-40 minuten in het midden van de oven. (Als de bovenkant nog een beetje beweegt, maar niet meer vloeibaar is, dan is de cheesecake klaar)
3. Haal de cheesecake uit de oven en laat hem goed afkoelen. Zet de cheesecake nog zo een 3 uur in de koelkast om op te stijven. (Een nachtje is het beste)
4. Beleg als laatste de cheesecake met aardbeien, frambozen, blauwe bessen en bramen en je healthy cheesecake is ready to eat!

Eet smakelijk!

Een punt gezonde cheesecake (1/10) bevat:
Calorieën: 254
Koolhydraten: 16,7 gram
Eiwitten: 17,9 gram
Vet: 12,3 gram
Vezels: 1,5 gram

Gezonde cheesecake 1

Ik ben Jennifer, 24 jaar, stewardess van beroep en fulltime foodie en levensgenieter. Ik ben gek op sporten, koken en vooral op eten! Ik ben altijd op zoek naar de balans tussen gezond leven, ontspannen en genieten. Ik sta graag in de keuken om lekkere, makkelijke en gezonde recepten te maken en ben (bijna) elke dag in de sportschool te vinden voor een lekkere energieboost! Op Foodilove deel ik mijn favoriete recepten, leuke workouts, handige tips en hoop ik jou te inspireren om bewuster, gezonder en gelukkiger te gaan leven!

Ik zou het super leuk vinden als je een kijkje neemt op mijn blog en me volgt via instagram en facebook!

Liefs, Jennifer

Jennifer Krijnen

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

3 reacties op “Gezonde cheesecake”

  1. Hoi,

    Wat kan ik als vervanging gebruiken voor de scoop? Of kan die ook weggelaten worden.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top