5 tips om je week gezond te starten!

Hallo maandag! Het is alweer eind februari en tijd voor een nieuwe en frisse week, ben jij klaar om lekker te knallen? Is jouw lichaam al zomerproof of moet je echt aan het werk? Ik wil slank, fit en energiek de zomer in gaan, dus er moeten nog stappen gezet worden. Hoe ga jij dat aanpakken, heb je hier al over nagedacht? Daarom geef ik je vandaag 5 tips om je week gezond te starten, lees je mee?

5 tips om je week gezond te starten:

1. Start elke ochtend met het drinken van 2 grote glazen water om je stofwisseling goed op gang te brengen en neem daarna een heerlijk gezond ontbijt als kickstart van je dag. Je zult merken dat je direct veel energie hebt! Drink daarnaast dagelijks 2 liter water, dit lijkt me een super leuke challenge voor deze week. Doe je mee?

2. Maak een doel voor deze week, wat zou jij willen veranderen aan je leefstijl en met welke stapjes kun je dit bereiken? Kies 3 kleine doelen die je deze week kunt gaan uitvoeren. Heb jij je doel nog niet goed voor ogen, klik dan op deze link dan help ik je ermee. Als jij je doel goed voor ogen hebt weet ik zeker dat je super gemotiveerd bent en weet je waarvoor je het doet. Herhaal elke ochtend deze doelen tegen jezelf en je zult merken dat dit erg motiverend werkt!

3. Start je week met het inplannen van je voeding, ik doe dit aan de hand van een handige maaltijdplanner en boodschappenlijst. Ik zorg er altijd voor dat ik voldoende gezonde voeding in huis heb en een goede voorbereiding is het halve werk. Zo kun jij niet snel de mist in gaan. Ook plan ik elke dag iets lekkers in,

4. Start je week met het maken van een goede planning. Plan je workouts in voor de hele week en blokkeer deze momenten goed in je agenda. Heb je een keertje geen tijd om naar de sportschool te gaan? Maak dan een lekkere wandeling tijdens de lunch of pak de fiets naar je werk en neem vaker de trap. Plan daarnaast ook je sociale en genietmomentjes in nu je toch al je agenda bij de hand hebt, want tijd om te ontspannen is ook super belangrijk.

5. Zorg voor voldoende rust, ga op tijd naar bed en sta op tijd en fit op. Als jij goed uitgerust bent maak je minder stresshormoon aan en zul je veel minder snel gaan snaaien. Soms neem ik overdag ook even 2 minuutjes rust, dan mediteer ik kort. Ik sluit even kort mijn ogen en focus me goed op mijn ademhaling om weer even terug te komen naar mijn focus en tot mezelf. Dit werkt voor mij erg fijn.

Heb jij ook het gevoel dat je elke maandag opnieuw moet starten en je leefstijl nog niet in balans is? Ik kan je hiermee helpen, neem snel een kijkje via deze link voor mijn online programma.

Doe jij deze week ook met mij mee met de nieuwe challenge, elke dag 2 liter water drinken? Als ik het kan, kun jij het ook!

Ik hoop dat jij met deze tips je week gezond en heerlijk kunt starten! Liefs Marleen.

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

1 reactie op “5 tips om je week gezond te starten!”

  1. Het inplannen van maaltijden voor meerdere dagen is echt een struikelpunt voor mij. Dan heb ik alles in huis en denk dan op woensdag, hier heb ik helemaal geen trek in en dat ook niet………….

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top