De beste versie van jezelf

Graag deel ik met jullie mijn ervaring van mijn afgelopen half jaar Personal body plan. Ik wilde jullie al eerder vertellen hoe je de “beste versie van jezelf” kunt worden maar hier kwam even iets tussen. Wat een heftige tijd was het! Ik heb de afgelopen maand moeilijke keuzes en beslissingen gemaakt. Ik heb namelijk de keuze gemaakt om te stoppen met onze sportclub SENS.
Je begrijpt vast dat dit de afgelopen maand enorm veel stress en emotie met zich mee heeft genomen. Dus wat betreft mijn voeding en training was er totaal geen structuur. Voor mij was het wel de beste keuze want het was onverantwoord om door te gaan. Deze keuze brengt nu enorm veel rust en ik kan me nu focussen op nieuwe kansen en uitdagingen. Eigenlijk heb ik nog niet echt een idee wat ik ga doen naast de focus leggen op Foodilove maar gelukkig heb ik de tijd om hier goed over na te denken.

Wel kijk ik op dit moment met een grote glimlach naar mezelf, deze tegenslagen hebben mij enorm sterk gemaakt. Personal body plan heeft mij hier enorm mee geholpen, ik heb mijn doelen behaald en ga nu verder. Het punt waar ik nu sta heb ik met vallen en opstaan bereikt en hier kan ik trots op zijn.

Door veel stress raakte ik compleet uit mijn ritme en door geen structuur kreeg ik enorme vreetbuien. Eigenlijk propte ik alles naar binnen zonder dat ik honger had. Je hebt een leeg gevoel dat je niet kunt opvullen. Deze weken waren een enorm leermoment. Je komt jezelf goed tegen en ik weet nu precies waar het misgaat. Dit resulteerde eerst dat ik 3 kilo afviel en ik enorm mager was, maar daarna kwam ik 3 kilo aan boven mijn normale gewicht en was ik compleet uit balans.

Mijn doel van Personal body plan was om nog fitter te worden en ik wilde mijn vetpercentage omlaag hebben. Wanneer je je structureel aan het plan houdt kan dit enorm snel gaan. Ik heb geleerd dat het plannen en voorbereiden van maaltijden mij hier enorm bij helpen. Nu ik thuis ben is het op dit moment iets makkelijk maar normaal neem ik altijd bakjes mee naar het werk zodat ik niet de mist in kan gaan.

Ik sport het liefst in de ochtend, op naar de gym voor krachttraining of baantjes trekken in het zwembad heerlijk! Dan heb je het gehad en heb je geen excuus meer later op de dag. Ik krijg hier veel energie van en zo heb ik alle tijd voor mijn werkzaamheden de rest van de dag. Ik beweeg enorm veel, wandelen vind ik super leuk en ik zorg ervoor dat ik bijna altijd mijn 10.000 stappen per dag haal. Sinds kort heb ik een nieuw Polar horloge die ik mag testen en reviewen, ik ben er nu al achter dat dit een enorm handige tool is om je doelen te bereiken.

Tijdens mijn Personal body plan heb ik alles geleerd over training, resultaat, gedrag en coaching. Ik weet nu precies wat voor mij werkt. Voeding speelt voor mij de grootste rol bij het behalen van mijn resultaat. Hoe ik dit doe? Al mijn voeding past binnen mijn energiebehoefte. Deze blijft altijd leidend bij het afvallen etc. Resultaten motiveren mij om door te gaan en saboteurs op afstand te houden. Ik weet ook dat ik zelf de grootste saboteur ben 😉 ach een hele chocolade reep kan wel, morgen is er weer een nieuwe dag. Ik was veel te streng voor mezelf, ik ging er dan compleet voor en zo kreeg ik af en toe dan enorme vreetbuien. Ik weet dat als ik nu af en toe iets lekkers neem ik hier extra van geniet en niet de mist in ga.

Is jou excuus dat je hiervoor geen tijd hebt? Is je gezinsleven of je baan te druk? Plan dan je complete dagen in met voeding en training. Focus je op de dingen die jij belangrijk vindt en skip een keer een avondje met vrienden. Ik maak tijd voor deze dingen, ik vind dit belangrijk en ik maak speciaal deze keuze. Ook ik heb het druk.

Ik heb besloten om nog een half jaar door te gaan met Personal body plan, ik krijg nog steeds gedraglessen, trainingsschema’s en er wordt aangegeven wat ik kan eten. Maar wel zonder een persoonlijke coach. Dit was best even wennen in het begin. Van mijn coach Anne heb ik geleerd om niet te focussen op gewicht maar op health. Aan deze uitspraak heb ik veel gehad en mijn doel van dit moment is om me heerlijk fit te voelen!

De komende tijd zoek ik wat meer rust en ga ik goed uitzoeken wat ik wil. Ik wil me meer gaan focussen op blogs over training en lifestyle. Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat jullie nog meer leuk zouden vinden op mijn blog? Laat een reactie achter!
Ik wil me graag verder ontwikkelen als lifestyle coach zodat ik ook anderen kan inspireren en motiveren om hun resultaten te behalen.

Ik zeg: word jij ook de beste versie van jezelf? Ik ben enorm positief over Personal Body Plan, ben jij nieuwsgierig geworden? Neem dan eens een kijkje op hun site of meld je direct aan.

De beste versie van jezelf 2

De beste versie van jezelf 1

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

5 reacties op “De beste versie van jezelf”

  1. Hoi Marleen, mede door jouw stukje heb ik me ook aangemeld voor pbp. Bedankt daarvoor. Ik start in oktober.
    Heel veel succes!

  2. Marleen ik ben ontzettend trots op jou.? wat een sterke persoon ben jij!!! Je hebt de juiste keus gemaakt. Oh ja en jaloers ben ik ook..wat een prachtig lichaam!

  3. Mooi stukje! Ik geniet altijd van je recepten behalve die met geitenkaas dat vind ik echt vies haha. Ik zou wel meer willen lezen over doorzetten, goed omgaan met eten, en natuurlijk meer lekkere recepten! Bedankt voor je leuke blogs.

  4. Leuk blog! Ik wil als het lukt in oktober starten met pbp. Ik train nu 4x in de week en heb het gevoel dat ik maar wat doe. Dus daar valt zeker wist te behalen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top