Healthy lifestyle en weekenden

Ik ben gek op het weekend, jullie ook?  Wij zijn lekker samen vrij en plannen altijd leuke dingen in. Ik krijg vaak de vraag Marleen hoe ga jij met je healthy lifestyle en weekenden om? Tuurlijk kun je genieten van iets extra lekkers, maar moet je je helemaal voleten? Echt niet!

Eerder ging ik namelijk elk weekend helemaal los en was al mijn progressie die ik had geboekt deze week voor niets. Elke maandag startte ik weer opnieuw voor een langere periode, zo zonde! Daarom deel ik graag mijn tips met jullie hoe je dit tegen kunt gaan en je healthy lifestyle door kunt trekken in het weekend!

Laten we eerst 1 ding duidelijk maken, ik ben niet op een dieet en ik mag alles. Wel maak ik bewuste keuzes tijdens mijn weekend en zorg ik ervoor dat ik in balans ben. Ik zorg ervoor dat ik van te voren kies wat voor lekkers ik wil gaan maken. Ik hou tegenwoordig mijn doel voor ogen en waarom zou je je tijdens het weekend helemaal overeten, want wat is er eigenlijk anders dan een normale dag qua voeding? En tijdens een weekend kun je toch ook gewoon maat houden?

Als eerder schreef ik blogs over hoe je kunt omgaan met verjaardagen, borrels, feestjes en uit eten. Dit zijn toch vaak de sociale leuke dingen waar de meesten tegenaan lopen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je lekker thuis blijft en daar buiten je boekje gaat. Zorg ervoor dat je alcohol beperkt want hier krijg je ook veel meer zin lekkers. Uiteraard geldt eigenlijk hetzelfde voor een vakantie toch? Zo zonde van je progressie allemaal!

5 tips voor healthy lifestyle en weekenden

1. Hou je doel voor ogen en laat dit niet los, een dag in het weekend is net als de rest van de week. Ik start ook vandaag gewoon lekker met mijn kwarkje.
2. Zorg ervoor dat je ook in het weekend je voeding inplant net zoals doordeweeks, vaak weet je al wat je plannen zijn dus hou hier ook in het weekend rekening mee. En heel belangrijk is het om structuur aan te houden en geen maaltijden over te slaan.
3. Plan een lekkere actieve (fitness) workout in om extra calorieën te verbranden. Nu het mooier weer wordt is het natuurlijk heerlijk om naar buiten te gaan en wat extra vitamine D op te pikken. Denk ook aan een middagje klussen of tuinieren, lekker actief bezig zijn dus.
4. Neem even wat extra rust want goede herstel is natuurlijk ook heel belangrijk voor je proces. Even weer lekker opladen voor de rest van de week.
5. Zorg er ook in het weekend voor dat je koelkast helemaal vol ligt met healthy voeding. Zorg er ook voor dat je kiest voor voedzame producten, ga niet met een lege maag direct snacken.

En mijn allerbelangrijkste tip blijft nog steeds: kies voor 1 iets lekkers per dag!

Ik ben benieuwd wat jullie plannen dit weekend zijn en of jullie wat met mijn tips kunnen! Fijn weekend, liefs Marleen

Deze foto is gemaakt door Puur by Dyana, mooi? Neem eens een kijkje op haar site, facebook of instagram!

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top