Maandag! Gymtime?! 10 motivatie tips!

Yes! Het is weer maandag dus gymtime! Heb jij moeite om jezelf te motiveren om naar de gym te gaan na een druk dagje werken? Vandaag deel ik mijn 10 motivatie tips met jullie, ook voor wanneer je een dagje vrij bent!

We gaan weer richting de lente dus de donkere en grijze dagen zijn gelukkig over, ik vind het nu al heerlijk dat het langer licht blijft!
Straks weer heerlijk buiten trainen ook! Ik ben zelf een ochtendmens, vind het heerlijk om in de ochtend te trainen zodat ik de hele dag verder voor mezelf heb. Maar ook als het me niet lukt om in de ochtend te trainen ga ik in de middag of in de avond. Ik mis eigenlijk nooit een training, hoe ik dit doe? Onderstaand 10 tips voor jullie:

1. ben je een dagje vrij? Zet toch je wekker en ga direct vroeg in de ochtend trainen. Dan kun je je vrije dag helemaal fit, fris en fruitig beginnen.

2. spreek af met een trainingsmaatje, samen sporten is veel leuker en het helpt als je afspreekt samen om naar de gym te gaan.

3. verzin geen eindeloze smoesjes maar ga gewoon, dit houdt ik altijd in mijn achterhoofd: als ik eenmaal in de gym sta voel ik me heerlijk, werk ik mijn schema af en voel ik me daarna nog beter!

4. zorg ervoor dat je een goede pre workout meal meeneemt naar je werk dan kun je in 1x door, hetzelfde geldt voor een goede postworkout shake en zorg ervoor dat je diner klaar staat. Dan kun je na je training alsnog lekker op de bank neerploffen en netflix kijken 😉

5. maak voor jezelf een duidelijke weekplanning, wanneer ga je trainen?

6. blijf je schema steeds vernieuwen om de 4-5 weken, dit zorgt voor nieuwe progressie en voor motivatie!

7. stel realistische doelen en wil niet te snel, daardoor raak je ook gedemotiveerd. Maak kleine doelen en beloon jezelf nadat deze behaald zijn, wat is er leuker dan nieuwe sportkleding kopen als jij je doel behaalt hebt en knallen in de gym?

8. denk eraan hoe fijn het is dat jij lekker aan het trainen bent en de rest wel thuis op de bank zit 😉

9. zorg er voor dat je je favoriete muziek bij je hebt en opzet, zet hem lekker hard dan kun je knallen!

10. blijf jezelf motiveren via social media, ik volg een aantal #fitgirl accounts op instagram die me zo erg inspireren om lekker te knallen! Zal ik je een aantal tips geven: fitwithmarit, charlie’s kitchen, fittestyou.be, foodie-ness, jbbouwmeester en vergeet natuurlijk niet het personal body plan account!

Op de foto van dit blog zie je dat ik vorige week 5x naar de gym ben geweest! Ik hoop dat ik jullie met deze kleine tips extra kan motiveren en lekker gaat knallen! Zet hem op! Liefs Marleen

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

2 reacties op “Maandag! Gymtime?! 10 motivatie tips!”

  1. Hoi Manon!
    Dat klopt leuk! Heb je net even opgezocht op facebook dus zal je de volgende keer even groeten en ben benieuwd naar wat voor leuks jij doet! Gr. Marleen

  2. Bekende gym! Ook een bekend gezicht, volgens mij heb ik je vanmorgen nog gezien (Sportufit Hoogezand?). Kan zijn dat ik me vergis…

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Op zoek naar een gezonde leefstijl die je moeiteloos kunt volhouden?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze moeder en wil jij écht lekker in je vel zitten en meer energie? 

Scroll naar top