Neem voorgoed afscheid van diëten. En creëer een gezonde leefstijl die precies bij jou en je gezin past!

5 tips voor een bewuste Sinterklaasavond

Verheug jij je ook al zo op Sinterklaas avond, ik wel! Ik vind het zo bijzonder om dit met mijn gezin te vieren! De verwondering bij de kindjes, de vrolijkheid en natuurlijk het lekkers en de cadeautjes. Als je het lastig vindt om te genieten zonder schuldgevoel, snap ik dat feestdagen als Sinterklaas en kerst een uitdaging voor je kunnen zijn. Daarom geef ik je graag 5 tips voor een bewuste Sinterklaasavond!

Sinterklaasavond vieren doe je zo!

In het hele land wordt dit weekend Pakjesavond gevierd. Lekker gezellig met familie of vrienden, genieten van de magie die dit feest ieder jaar weer tevoorschijn tovert bij de kindjes. Bij zo’n gezellige avond hoort natuurlijk ook wat lekkers. Wist je dat je heel goed kan genieten en toch in balans blijft?

5 tips voor een bewuste Sinterklaasavond

Dankzij de volgende 5 tips geniet jij dit weekend ongestoord met je gezin. Gewoon, zonder ingewikkelde regels, maar op een manier die bij jou past

Tip 1: je hoeft niet helemaal los te laten

Het “heerlijk avondje” is bijna gekomen, maar dit betekent niet dat je helemaal los hoeft te gaan. Kijk waar je zin in hebt. Wees niet te streng voor jezelf en luister naar je lichaam. Dus verbied jezelf niets, maar doe gewoon lekker normaal en kies bewust.

Tip 2: neem kleine porties

Let op je portie controle, serveer het lekkers in kleine bakjes. En leg niet een hele zak op tafel 😉 Dit helpt enorm en zo ga je niet overeten. Luister naar je lichaam: vol is vol. Zet naast al dat lekkers ook wat bakjes met gezond snoepgoed neer, denk aan: mandarijntjes, snackgroenten zoals worteltjes en oranje paprika met hummus dip.

Tip: mijn favoriete Sinterklaasrecepten!

Tip 3: zorg voor balans door de dag heen

Houd overdag rekening met je voeding, zodat je later echt kunt genieten. Maak eiwitrijke en lichte keuzes, zodat je later ruimte over hebt voor meer koolhydraten en vetten. Ga niet sparen overdag (zoals ik vaak hoor), dan gaat het juist mis.

Tip 4: drink voldoende water

Blijf voldoende water drinken en pas op met teveel alcohol. Door de alcohol heb je natuurlijk meer zin in lekkers. En door genoeg water te drinken, ben je de volgende dag ook fitter. Dat helpt weer om minder te snoepen en te snaaien.

Tip 5: blijf in beweging

Ga lekker bewegen met je familie, als het goed weer is kun je een heerlijke wandeling maken. Of doe een leuk spel, zoals Just Dance of ga lekker sjoelen samen. Beweging zorgt voor een goede spijsvertering en je hebt minder snel de neiging om te blijven eten.

Extra tip voor een bewuste Sinterklaasavond: welk snoepgoed kies je?

Wist je trouwens dat ouderwetste zachte pepernoten en taaitaai lekker luchtig zijn en een stuk minder calorieën bevatten? Minder gezonde keuzes zijn gevulde speculaas, banketstaaf of kruidnoten. De chocoladeletters zijn het ergst en wat dacht je van de choco pepernoten. Moet je die dan laten staan? Nee hoor, geniet er vooral van! Kortom: het gaat allemaal om balans dus! Geniet van iets lekkers en ga niet helemaal los. En: eet niet alles alsnog op na Sinterklaas.

Wat is jouw tip voor een bewuste Sinterklaasavond?

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Op zoek naar een gezonde leefstijl die je moeiteloos kunt volhouden?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze moeder en wil jij écht lekker in je vel zitten en meer energie? 

Scroll naar top