Havermoutpap met chocolade en pindakaas

Havermoutpap met chocolade en pindakaas, klinkt dat niet super lekker? Ik vond het best een beetje spannend om mijn team uit te gaan breiden! Foodilove is mijn grote trots, maar ik merkte dat mijn bedrijf zo aan het groeien is dat ik het niet meer alleen aankan. Mijn passie is om jullie te inspireren naar een gezonde leefstijl!

Daarom wil ik jullie voorstellen aan Kirsten, vandaag trapt zij af als één van mijn drie nieuwe gastbloggers met dit heerlijke ontbijt recept. Onderaan dit blog vertelt Kirsten meer over zichzelf ze heeft namelijk ook een eigen blog, lees jij mee?

De één gruwelt ervan, de ander vindt het de meest lekkere combinatie ooit. Ik smeerde vroeger (oké, ik geef toe, af en toe doe ik dit nog steeds!) altijd pindakaas samen met chocoladepasta op mijn broodjes. Het liefste pindakaas met nootjes en het liefste van allebei een dikke laag. Als je het mij vraagt, zijn chocolade en pindakaas gewoon gemaakt voor elkaar. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben er gek op!

Gezond? Nee, niet bepaald. Natuurlijk, in pindakaas zitten gezonde vetten en ook voor het eten van chocolade zijn echt wel een aantal voordelen te noemen. Maar wanneer je er teveel van eet, zijn die voordelen echt wel verdwenen. Gelukkig bestaat er ook zoiets als warme havermoutpap, wat dan weer wèl gezond is. En 1 en 1 is 2, of moet ik zeggen 1 + 1 + 1 = 3? De havermoutpap met chocolade en pindakaas kon dus niet uitblijven.

Dit ontbijtje van havermout, cacao en amandelmelk is gezoet met slechts één banaan en afgemaakt met een beetje chocolade, een lepeltje pindakaas en wat ongezouten pinda’s. Het vult enorm, waardoor je de rest van de ochtend gewoon geen trek meer hebt. Het is veganistisch (mits je plantaardige melk gebruikt) en het is ook nog eens super lekker.

Havermoutpap met chocolade en pindakaas 2

Havermoutpap met chocola en pindakaas (1 grote kom)
Wat heb je nodig:
– 1 banaan
– 250 ml (amandel) melk
– 50 gr. havermout
– 1 kleine el cacao
– 1 kleine el pindakaas
– een paar blokjes (gesmolten) chocolade
– handjevol ongezouten pinda’s

Hoe maak je het:
Verwarm op laag vuur in een steelpannetje de amandelmelk, havermout, banaan en cacao op totdat het verandert is in een warme havermoutpap. Als je het idee hebt dat je te weinig havermout of melk hebt, kun je er altijd meer aan toevoegen. Hak de pinda’s en chocolade in stukjes of verwarm de chocola (au bain marie) tot het gesmolten is. Doe de havermoutpap in een kom, voeg de pindakaas eraan toe en roer door de havermout heen. Strooi de pinda’s en de chocolade over de pap heen. En geniet!

Ga jij dit recept maken? Dan vinden wij het super leuk als je dit deelt op social media! Gebruik dan de tag #foodilovenl en #theearlymorningblog of tag mij @foodilove.nl in jouw bericht!

Ik ben Kirsten, ik heb een voorliefde voor de vroege ochtenden en ben dol op lekkere ontbijtjes (het liefst eet ik ze de hele dag), kamperen, wilde bloemen, reizen, schrijven, fotograferen en de natuur. Op the early morning blog deel ik mijn passie voor reizen, lekker eten en diy projectjes. Als gastblogger bij Foodilove hoop ik je te inspireren om lekker de keuken in te gaan.

Ik zou het super leuk vinden als je een kijkje neemt op mijn blog en me volgt via instagram en facebook!

Liefs Kirsten.

Gastblogger Kirsten

 

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top