Hoe blijf je gemotiveerd?

Vorige week kreeg ik de vraag: hoe blijf je gemotiveerd?Je hebt al progressie geboekt en je zit heerlijk in je vel, dus een dagje thuis blijven en niet sporten kan toch geen kwaad? Ik vind van niet, dit is hartstikke zonde. Je wilt toch ook deze progressie onderhouden en een stapje verder werken naar je doel? Voordat je het weet ga je helemaal niet meer. Daarom deel ik vandaag mijn 5 tips met jullie om gemotiveerd te blijven en lekker te gaan bewegen.

Ik train sinds kort met een personal trainer naast mijn andere 3 trainingen en ik vind het heerlijk! Ik kan niet wachten totdat ik weer kan sporten en ik baal er enorm van als er iets tussen komt. Heb jij dit ook of heb jij af en toe helemaal geen zin en blijf je liever op de bank zitten? Natuurlijk heb ik ook wel eens een dipje maar ik blijf er tegenwoordig niet dagen in hangen. Lees hieronder hoe ik gemotiveerd blijf!

Mijn 5 tips om gemotiveerd te blijven:

1. ik vind het moment dat ik kan sporten echt een genietmomentje. Even een momentje voor mezelf, zonder telefoon. Dus naast de inspanning is het echt ontspanning en kijk ik hier enorm naar uit dagelijks en voel me na mijn training vaak een nieuw persoon, heerlijk. Plus het geeft een boost aan mijn zelfvertrouwen.
2. stel een goed plan op of laat dit doen, zodat je precies weet wat je tijdens je trainingen moet doen. Je progressie gaat zo sneller en je zult sneller je doelen bereiken. Ik merk dat heel veel mensen zomaar wat doen, ik kan me voorstellen dat je dan geen resultaat ziet en je motivatie een stuk minder is.
3. sporten vertraagt het stresshormoon cortisol in je lichaam en dus zul je je een stuk relaxter en kalmer voelen na een training. Daarnaast komt er nog bij dat je beter slaapt door het bewegen, super goed voor je herstel dus ook.
4. doordat je gaat bewegen komt er endorfine vrij, hierdoor krijg je een geluksgevoel! Wat wil je nog meer?
5. onthoud dat je elke keer na je training vol energie en met een heerlijk gevoel de sportschool uitloopt. Hier doe je het toch voor?! Ik weet zeker dat als je weinig zin hebt je super trots bent op jezelf na die tijd.

Dus denk eerst goed na voordat je dus een heerlijke training overslaat! Liefs Marleen.

Ps: ken jij iemand voor wie deze tips ook waardevol kunnen zijn? Stuur dan gerust de link van dit blog door of deel hem op social media.

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top