Hoe kom jij van dat opgeblazen gevoel na kerst af? 10 tips!

De kerstdagen zijn weer voorbij, hoe waren die van jou? Heb jij genoten ondanks dat het nog een jaartje anders dan anders was. Het is weer tijd om weer lekker normaal te doen. Heb jij ook iets teveel gegeten de afgelopen dagen of viel het mee? Ik hoop dat je mijn 5 tips om schuldvrij te genieten tijdens de feestdagen hebt toegepast. En dat het je dit jaar is gelukt om het anders te doen. Dat je jezelf niks hebt verboden, geluisterd naar je lichaam, voor balans bent gegaan en je je nu niet schuldig voelt. Ik kan me voorstellen dat je je toch iets opgeblazen voelt.

Hoe kom jij van dat opgeblazen gevoel na kerst af? Hierbij mijn 10 tips. 

Wij hebben dit jaar lekker rustig aan gedaan. Vorige week zijn we een paar dagen weg geweest in een vakantiehuisje en hadden we al veel lekkere dingen gegeten. Op kerstavond zijn mijn ouders geweest en hebben we geborreld en soep gegeten. Op eerste kerstdag hebben we gegrild met ons gezin en dit samen met Emma gemaakt. Zo leuk! En tweede kerstdag hebben soto soep gegeten die we vorige week al hadden gemaakt en ingevroren. Super makkelijk. En wat cadeautjes uitgepakt. Ook hebben we niet een heel uitgebreid kerstontbijt gemaakt. Verder hebben we lekker aangerommeld en opgeruimd.
Ik heb in de basis voedzaam gegeten maar ook  heerlijk genoten. Toch merk ik dat mijn buik wel wat opgeblazen is, je eet toch wat meer dan normaal. Gelukkig herstelt je lichaam snel en raak je weer een hoop vocht kwijt.

10 tips hoe je van dat opgeblazen gevoel af komt:

1. pak direct je normale ritme weer op. Structuur is de sleutel tot succes bij een gezonde leefstijl.

2. ik start mijn dag altijd met een paar grote glazen water, dit helpt bij het opgang brengen van je stofwisseling en spijsvertering.

3. drink de rest van de dag ook lekker veel water om je vochtbalans weer op peil te krijgen.

4. ga lekker bewegen. Doe de Foodilove home workout uit het kerstmenu. Of maak een lekkere wandeling van een half uur.

5. maak vandaag een weekmenu met een boodschappenlijst. Plan je maaltijden weer vooruit, doe boodschapjes en bereid ze voor. Dit helpt je echt qua structuur. En al helemaal nu in een lockdown en de kerstvakantie.

6. pas op met teveel zout eten, dit houdt extra vocht vast.

7. luister naar je lichaam en eet wanneer jij trek hebt. Maar ga niet sparen, anders krijg je later op de dag een eetbui 😉

8. zorg voor voldoende vezels (groenten, fruit en volkoren producten) deze heb je vast gemist de afgelopen 2 dagen en deze geven je een verzadigd gevoel.

9. stel jezelf een klein doel voor ogen tot aan oud en nieuw. Focus je op 1 ding en maak het niet te moeilijk zodat het haalbaar is.

10. relax, want dit opgeblazen gevoel kan morgen weer weg zijn.

En de laatste tip: voel je zeker niet schuldig, genieten mogen we allemaal! 

Met welke tips ga jij aan de slag?

Geniet van de kerstvakantie! Liefs, Marleen

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Op zoek naar een gezonde leefstijl die je moeiteloos kunt volhouden?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze moeder en wil jij écht lekker in je vel zitten en meer energie? 

Scroll naar top