Zo houd je je goede voornemens wel vol

Ik wil je een heel gezond en gelukkig nieuwjaar wensen. Dat al je dromen en doelen uitkomen dit jaar! Het is weer een nieuw jaar, dus nieuwe kansen. Zo hoor ik van veel moeders dat ze alweer goede voornemens hebben. Net zoals vorig jaar. Misschien jij ook wel? Ze willen zich fit en energieker voelen. Afvallen, gezonder eten en meer bewegen. En waarschijnlijk ben je al heel fanatiek begonnen. Maar heb jij je goede voornemens de afgelopen jaren volgehouden? Of ben je er klaar voor om het dit jaar écht anders te gaan doen.

Zo houd je je goede voornemens wel vol

Tot een paar jaar geleden had ik ook elk jaar goede voornemens. Ik ging op 2 januari heel enthousiast van start , maar hield ze ook nooit vol. Totdat ik mijn leefstijl blijvend ging veranderen. Waarom ik dit niet volhield deel ik graag met je in dit blog én ik vertel je ook wat het geheim is om ze wel vol te houden!

Onthoud dit: als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.

4 redenen waarom je goede voornemens niet volhoudt:

  1. Je zet je helemaal schrap voor 1 januari
    Op die datum gaat het gebeuren! Vanaf dan is alles anders! Leuk bedacht, maar zo werkt het natuurlijk niet. Het is hetzelfde als zeggen ‘maandag ga ik echt beginnen!’ en vervolgens woensdag opnieuw zeggen dat je komende maandag….. Je kunt op ieder gewenst moment je leefstijl veranderen. Jouw start hoeft niet af te hangen van een bepaalde dag in de week of een specifieke datum zoals 1 januari. Als je maar start met iets dat goed is en dat kan dus vandaag of zelfs nu terwijl je dit leest. Ongeacht welke datum of welke dag het is.
    Mijn tip is om iets op te pakken dat een blijvend resultaat oplevert, op een gezonde en simpele manier. Iets dat helemaal bij jou en jouw drukke (gezins)leven past. Denk niet te ingewikkeld en begin met iets simpels zoals elke dag meer water drinken.

  2. Je hebt geen concrete doelen
    Mijn doelen waren nooit concreet. Ik zei tegen mezelf: ik ga op 1 januari gezonder eten en meer bewegen. Maar ik maakte geen plan en stelde geen einddoel. En dus at ik twee dagen ‘gezonder’ en daarna verzaakte ik het weer. Tot ik mijn grote doel in kleinere doelen opdeelde. Dus ik begon met ‘deze week maak ik elke dag een smoothie’ gevolgd daar ‘deze week neem ik supplementen bij mijn smoothie’. Zo zette ik dat door, met steeds kleine aanpassingen. Van ontbijten met een snelle boterham met hagelslag ging ik naar een gezonder ontbijt van havermout. Daarna paste ik mijn lunch aan en in plaats van een wederom snelle boterham maakte ik een salade of heerlijke soep. Zo deed ik dat ook met het onderdeel bewegen. Door mijn grote doel op te splitsen in kleine stappen behaalde ik uiteindelijk dat wat ik wilde: gezonder eten en meer bewegen.

  3. Je wilt een quick-fix
    Zoals eerder gezegd: op 1 januari ben jij nog steeds dezelfde persoon als op 31 december. Je kan wel in 2 weken 20kg willen afvallen of je lijf in 14 dagen transformeren naar bikiniproof maar dat is niet helemaal realistisch. En buiten dat: door je enkel te focussen op het eindresultaat stel je jezelf elke keer teleur. Want nee, dat zie je nog niet in de spiegel. Maar wat zie je wel? En mag je daar niet ook al enorm trots op zijn!

  4. Je gaat direct voor alles of niets
    Elk jaar start je super gemotiveerd en enthousiast. En denkt: nu gaat het me wel lukken. Het is direct alles of niets. En je bent niet de enige want dit herken ik. Ik wilde mijn hele leefstijl in één keer veranderen. Ik was veel te perfectionistisch en legde mezelf een enorme druk op. Dus als mijn doel was gezond eten, en ik nam een keer een stukje chocola, dan was het hele plan mislukt. En dan komen er ook andere onverwachte dingen tussendoor waardoor het helemaal verpest is voor je gevoel. Ik verwijs je terug naar punt 2, want het is echt zo dat blijvend resultaat haalbaar is, tenzij je het opdeelt in haalbare tussenstappen zodat je ook echt de veranderingen kan implementeren in je leven. 

    Nu je weet waarom het volhouden van je goede voornemens niet lukt. Daarom gaan we het dit jaar anders doen. En vertel ik je ook hoe het je dit jaar wel gaat lukken.

    4 tips hoe jouw goede voornemens wel volhoudt:

    1. De juiste mindset
    Je kent de uitdrukking wel ‘de knop omzetten’ of gemotiveerd blijven.  Hoe doe je dat? Door mindset. Je mindset is je manier van denken. Zo heb je bepaalde dingen die je automatisch denkt. Of hoe je naar situaties kijkt. Die ene week in de maand, koppel je aan ‘nu mag ik chocola’. Maar wil je echt die chocola, of heb je gewoon heel veel behoefte aan op tijd naar bed en juist gezond eten? Door te gaan herkennen hoe je in bepaalde situaties denkt, kan je dat denken veranderen. Dan kan het dus zijn dat je in die ene week nog wel een stemmetje hoort dat verlangt naar chocola maar dat jij denkt: “Je kan me wat met je chocola, ik maak een heerlijke pasta met een salade en ik ga op tijd naar bed”. In mijn 12 weken programma heb ik hier allerlei oefeningen voor. Zo ontwikkel je een mindset waarmee je gezond én lekker kunt eten, bewegen, ontspannen. Met duurzaam en blijvend resultaat.

    2. Slimme keuzes maken
    Slimme keuzes helpen je om meer balans in je drukke leven krijgen. Op een manier die werkt voor jou. Deze balans en leefstijl kun je alleen creëren door te gaan doen. Je wil wel gezond lunchen maar je hebt er geen tijd voor? Dan is het voor jou een goed idee om te gaan preppen en te zorgen dat je dingen in huis hebt waarmee je snel en makkelijk bijvoorbeeld een heerlijke soep kan maken.


    3. Zorg goed voor jezelf
    Een thema wat je steeds terug vindt in bijna al mijn tips en blogs maar hier valt of staat elk plan wat je maakt mee. Als je voldoende energie hebt en lekker in je vel zit is het veel makkelijker om je doelen te behalen. Dit zijn mijn tips om tijd voor jezelf te nemen als moeder.

    4. Stippel de weg naar je grote doel uit in kleine tussenstappen
    Ik noemde het al in punt 2 hoe ik dat voor mijzelf heb aangepakt. Allereerst maak ik mijn grote doel zo specifiek mogelijk. Aan een vaag doel zoals afvallen of gezonder leven heb je niets. Stel jezelf de vraag wat wil ik precies. Stel een concreet doel en vanuit hier zet je kleine stappen. Daarna kijk ik altijd naar wat gaat er goed en wat kan er nog beter. Vanuit een positieve mindset. En het stellen van een haalbaar doel is ook superbelangrijk. Waarom wil jij dit en met welke kleine stapjes kun jij dit bereiken? Elke keer een beetje wint het van af en toe heel veel.

Nu ben ik benieuwd: heb jij nog goede voornemens of ga je het dit jaar écht anders aanpakken?

Ben jij er ook klaar voor om in 2022 al jouw dromen en doelen te bereiken? Heb jij alle diëten geprobeerd en ben jij er klaar voor om écht lekker in je vel te zitten? Start dan direct met mijn 12 weken programma ‘nooit meer op dieet’. Ik leer ik je in kleine stapjes hoe jij een gezond gewicht kunt bereiken zonder dieet. Met blijvend resultaat.

In dit programma geef ik jou de tools om eindelijk die gezonde en gelukkige leefstijl te vinden waar jij zo naar verlangt. Eentje die zo goed bij je past dat je ‘m niet hoeft vol te houden, omdat het simpelweg vanzelf gaat.

Ik laat je zien hoe je door middel van de juiste mindset, gezond én lekker eten, bewegen, ontspannen en het maken van slimme keuzes, meer balans in je drukke leven krijgt. Zo heb je meer energie en voel je je écht lekker in je vel. 

<<< Klik hier voor alle info en om direct te starten >>>

Of lees hier de ervaringsverhalen van andere moeders die mijn programma hebben gevolgd.

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar een gezonde leefstijl die je moeiteloos kunt volhouden?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze moeder en wil jij écht lekker in je vel zitten en meer energie? 

Scroll naar top