Op deze manier krijg jij meer energie! Ik daag je uit…

In een aantal van mijn blogs heb ik het gehad over het belang van gezond eten. Daar kwamen best veel reacties op van vrouwelijke ondernemers die het dolgraag willen. Maar niet weten waar ze de tijd vandaan moeten halen om dat ook nog te gaan doen. Het gevolg is een extra gevulde koek die wordt gepakt of een snelle boterham met pindakaas. Vandaag geef ik via Insta Live een korte workshop vanuit mijn keuken om te laten zien hoe je snel een simpele lunch maakt die je energie geeft.

Want laten we eerlijk zijn, dat hebben we nodig om goed voor onszelf te zorgen. En al die ballen op een gezellige manier in de lucht te houden. 

Ik daag je deze week uit. Ga eens 2 dagen goed voor jezelf zorgen door goed te eten. Nee, nu niet zeggen daar heb ik geen tijd voor. Ik ga je helpen. In dit blog deel ik 2 dagmenu’s en ik beloof je dat het in een handomdraai klaar is. Volg dit menu 2 dagen en dan hoor ik heel graag van je hoe je je voelt en wat het lekkere gezonde eten met jou doet. Geloof me. In 2 dagen kan je al een groot verschil merken.

Denk nou niet: die heeft makkelijk praten.  Ik ben zelf namelijk ook ondernemer, moeder, partner, vriendin en meer. 

Ik weet dus hoe dat is, een druk leven. Daarom heb ik mij gespecialiseerd in het ontwikkelen van een makkelijke manier om een gezonde leefstijl haalbaar te maken. Jij hoeft dat wiel dus niet meer uit te vinden, dat heb ik al voor je gedaan.

Als je na deze 2 dagen het verschil voelt en meer wilt dan heb ik een cadeau voor je maar daar lees je meer over onderaan dit blog. 

Hier komen 2 dagmenu’s speciaal voor jou. Kies één van de twee recepten:

Ontbijt:

1. Gezonde ontbijtcake (deze cake bak je ‘s avonds en staat in no-time in de oven, let op: grote kans dat je kinderen mee willen eten)

Wat heb je nodig: bakblik en bakpapier, 2 rijpe bananen, 3 eieren, 150 gram havermout, 4 el honing, 2 el kokosvet gesmolten, 2 tl bakpoeder, snufje zout, 1 appel, kaneel

Zo maak je het: verwarm de oven voor op 175 graden. Vet een bakblik in met bakspray of olie en bekleed hem met een klein stuk bakpapier. Mix de bananen glad met de keukenmachine of mixer en voeg de eieren en het kokosvet toe. Mix dit even kort door elkaar. Voeg de havermout, honing, bakpoeder en zout toe en mix het geheel tot een beslag. Giet het beslag in het cakeblik en snijd partjes van de appel. Druk de partjes rechtop in het beslag en bestrooi het geheel met kaneel naar eigen smaak. Bak de gezonde ontbijtcake af in ongeveer 35 minuten in de voorverwarmde oven. Prik met een satéprikker in de cake om te kijken of hij gaar is. Komt hij er schoon uit dan kun je de cake laten afkoelen op een taartrooster.

No alt text provided for this image

2. Overnight oats (dit ontbijt zet je ‘s avonds klaar, dan hoef je er ‘s ochtends niet over na te denken)

Wat heb je nodig: 150 milliliter amandelmelk, 30 gram havermout, 1 eetlepel chiazaad, 1 tl kaneel, paar frambozen of ander fruit, handjevol (pecan)noten en honing. 

Zo maak je het: doe de melk, havermout, chiazaad en kaneel in een kommetje en roer dit door elkaar. Dek het af en zet het in de koelkast. Roer dit de volgende ochtend even door en top je ontbijtje met de frambozen, noten en een beetje honing.

No alt text provided for this image

Tussendoor:

1. Yoghurt smoothie met banaan en aardbei (gebruik fruit uit de vriezer – er zijn ook doosjes smoothie fruit te koop, daar kan je ook voor kiezen. Volg wel verder het recept zodat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt) 

Wat heb je nodig:250 gram Griekse yoghurt, 1 banaan, 4 grote aardbeien en een handjevol blauwe bessen (diepvries), scheutje honing, 1/2 eetlepel chia zaad.

Zo maak je het: doe alle ingrediënten in de blender en mix alles door elkaar tot een smoothie.

No alt text provided for this image

2. Een plak van de gezonde ontbijtcake die je eerder bakte. 

Lunch:

1. Broodje gezonde eiersalade (de eieren kook je al ‘s avonds, zorg dat je een lekker afbakbroodje in huis hebt en knip de bieslook met een schaar)

Wat heb je nodig: 4 eieren hardgekookt, half bakje hüttenkäse, 2 el mayonaise, snufje paprikapoeder, snufje kerriepoeder, handje verse bieslook fijngesneden, zout en peper, gezond broodje, boter, handje veldsla, paar cherrytomaatjes

Zo maak je het: pel de 4 hard gekookte eieren en snijd ze in stukjes. Meng in een kom de eieren met de hüttenkäse, mayo, kruiden, bieslook en breng dit op smaak met zout en peper. Doe wat boter op je broodje en veldsla. Verdeel de eiersalade hierover en top met wat tomaatjes.

No alt text provided for this image

2. Italiaanse pompoensoep met focaccia (gebruik een zakje voorgesneden pompoenblokjes en maak de soep vast een dag van te voren. Dan hoef je voor de lunch enkel je soepje op te warmen en de focaccia af te bakken. De soep is ook erg geschikt om in te vriezen, zo heb je later in de week nog een makkelijke lunch) 

Wat heb je nodig: bakpapier, olijfolie, 1/2 flespompoen, 5 trostomaten, 2 uien, 3 tenen knoflook, 4 takjes rozemarijn, 1 liter kippen of groentebouillon, peper en zout

Zo maak je het: verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed de bakplaat met bakpapier. Schil de pompoen en hak hem in stukken. Snijd de tomaat en 1 ui in partjes. Verdeel dit allemaal over de bakplaat en besprenkel het met olijfolie. Plet 2 tenen knoflook met schil met een mes en leg ze ook op de bakplaat. Verdeel 2 takjes rozemarijn over de bakplaat en bestrooi het geheel met wat versgemalen peper en zout.  Schuif de bakplaat in de oven en rooster de groente in 30 minuten. Schep ze eventueel af en toe om. Snipper ondertussen de andere ui en het teentje knoflook. Hak 1 takje rozemarijn fijn. Verhit een scheutje olijfolie in een soeppan en fruit dit aan. Giet de bouillon erbij en breng het geheel aan de kook. Voeg de ovengroentes toe (zonder de knoflook en rozemarijn) en laat het geheel 15 minuten zachtjes koken. Pureer de soep met de staafmixer en voeg eventueel nog wat versgemalen peper toe.

No alt text provided for this image

Diner:

1. Homemade kip kerrie (maak de saus de avond van te voren, dan hoef je enkel de rijst nog te koken en de saus zachtjes op te warmen. Gebruik voor het gemak voorgesneden kipfiletblokjes)

Wat heb je nodig: 160 gr zilvervliesrijst, 1 el olijfolie, 1 ui fijngesnipperd, 1 stengel bleekselderij in stukjes gesneden, 200 gr kipfilet in blokjes gesneden, 1 tl kerriepoeder, 1 el bloem, 125 ml water, 1/2 kippenbouillonblokje, 75 gr crème fraîche, 100 gr tuinerwtjes (diepvries), 2 el gebakken uitjes

Zo maak je het: bereid de rijst volgens de verpakking. Verhit de olie in een wok en fruit de ui aan samen met de bleekselderij. Voeg de kip toe samen met het kerriepoeder en bloem en bak dit 2 minuten mee. Voeg het water en het bouillonblokje toe en breng het geheel aan de kook. Zet het op laag vuur en meng de crème fraîche en de erwtjes erdoor en laat het 10 minuutjes zacht koken. Breng het op smaak met peper en zout. Verdeel de rijst over 2 borden en schep de kip kerrie erop. Bestrooi met wat gebakken uitjes.

No alt text provided for this image

2. Gezonde kipsalon (heerlijk comfortfood. Gebruik voorgesneden kipfiletblokjes, een zak voorgesneden ijsbergsla en je kan zelfs voorgesneden paprikareepjes uit de vriezer gebruiken)

Wat heb je nodig: ingevette ovenschaal, olijfolie, 200 gr. kipfilet in blokjes, kip kruiden, 1 zakje voorgekookte aardappelschijfjes, 1 rode paprika in blokjes gesneden, 1 tomaat in blokjes gesneden, halve komkommer in blokjes gesneden, handjevol geraspte kaas, 100 gr. ijsbergsla, peper en zout en knoflooksaus (wil je dit zelf maken? Meng dan 6 el Griekse yoghurt met 2 teentjes uitgeperste knoflook, wat bieslook en peper en zout)

Zo maak je het: verwarm de oven voor op 200 graden. Verhit een scheutje olijfolie in een koekenpan en bak hierin de aardappeltjes gaar, breng ze op smaak met wat peper en zout. Marineer de kipfilet en bak deze in 5 minuten gaar in een andere pan. Schep de aardappeltjes in een ingevette ovenschaal en verdeel hierover de kip. Strooi hierover lekker veel geraspte kaas en zet de ovenschaal voor 10-15 minuutjes in de oven totdat de kaas is gesmolten. Haal de kipsalon uit de oven en verdeel de ijsbergsla, komkommer, paprika en tomaat erover samen met wat knoflooksaus. 

No alt text provided for this image

Kortom, even samengevat:

2 heerlijke ontbijtjes: een plak ontbijtcake en overnight oats.

2 snelle lekkere lunches: een broodje eiersalade en Italiaanse pompoensoep.

2 diners om je vingers bij af te likken: kip kerrie en kipsalon

Nu ben ik benieuwd: 

Welke van deze recepten ga jij uitproberen of ga je all-in twee dagen en durf je de uitdaging aan te gaan? 

Ik heb een mega waardevol cadeau voor iedereen die een comment achterlaat onder dit blog. Iedere comment beloon ik met toegang tot mijn exclusieve kookboek “100 snelle en simpele Foodilove recepten” t.w.v. 97 euro. Deze recepten heb ik speciaal voor jou als vrouwelijke ondernemer en moeder samengesteld zodat je niet hoeft na te denken hoe jij snel en simpel goed voor jezelf kan zorgen.

Voor nu: dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reactie!

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

12 reacties op “Op deze manier krijg jij meer energie! Ik daag je uit…”

  1. Wat een heerlijke recepten! Die ga ik zeker allemaal proberen, maar ik begin straks met de ontbijtcake.

  2. Ja dat moet je zeker doen 🙂 Ze zijn zeker heel snel en simpel. Ow jeetje wat heftig nog! Heel veel beterschap en laat me vooral weten wat voor lekkers je gemaakt hebt. Vind ik superleuk!

  3. Wat leuk om te horen Angela! Wat voor lekkers ga je nog meer proberen? Dit is zeker een mooie aanvulling weer op het programma. Ga zo door!

  4. Bedankt voor de heerlijke recepten, neem morgen meteen de ingrediënten mee uit de winkel ! Dan kan ik het weekend aan de slag!

  5. Vandaag de ontbijtcake gemaakt en hij smaakt heerlijk! Nu de andere recepten nog uitproberen. Leuke aanvulling op de gerechten van de 12-weken challenge.

  6. De cake, eiersalade en kapsalon zien er heerlijk uit! Die ga ik zeker een keer uitproberen. Zo te zien zijn ze snel genoeg te maken, het zal even moeten wachten totdat ik m’n smaak en reuk weer terug heb… Maar komt zeker goed!

  7. Ik ga de overnight oats , broodje eiersalade en de kip kerrie proberen. Tussendoor de cake.

  8. Ik ga het doen ik ga de cake bakken en de smoothie in de middag hebben nemen 👍💪

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top