Mijn 7 life hacks voor snel en simpel gezond eten

Je WEET dat gezond eten heel goed voor je is. En dat je je er beter bij voelt. Vorige week deelde ik in mijn blog 2 dagmenu’s en daagde ik je uit om dat eens uit te proberen en te kijken wat het effect was. What did I say! Mijn mail en DM is overstroomd met reacties van ondernemende vrouwen.

Sommigen merkten na 1 dag al verschil in hun energieniveau. En ook waren ze minder prikkelbaar en het belangrijkste: ze hadden heerlijk gegeten.

Hier een kleine greep uit alle reacties die ik (met een grote glimlach) mocht ontvangen:

“Ik heb je ontbijtcake deze week al 3 keer gemaakt!” – Riejanneke Spruijt – Expert hoogbegaafdheid

“Toen ik je blog las dacht ik laat ik het een kans geven en die 2 dagen uitproberen. Het resultaat: ik had energie voor 10 en ik was een stuk relaxter omdat ik wist dat ik niet veel tijd kwijt zou zijn aan het eetgebeuren van die dagen. Ik weet heus dat ik mij van gezond eten beter ga voelen, door jouw dagmenu’s heb ik het ook weer ervaren. Nu volhouden :)” – Lein Roelofsen – Online business manager

“Ik ben blij met en voor jou!” – Irene Troost – Smartphone fotografie expert

Het is mijn missie om dit jaar 10.000 ondernemende vrouwen te laten ervaren dat gezond en lekker eten écht haalbaar is. Vaak denken we te ingewikkeld. Eén van mijn favoriete gerechten in de winter is soep. En dan vooral pompoensoep. Nu zou je kunnen denken: Marleen, weet je hoeveel werk het is om een pompoen schoon te maken en te snijden!

Ja, dat weet ik. Daarom gebruik ik voorgesneden pompoenblokjes, vers of uit de vriezer. Het grappige is dat als ik dat in coaching gesprekken noem er vaak een stilte valt. Want aan die optie was nog niet gedacht. Want dat is voor luie huisvrouwen?!

Nee, die optie is er voor jou als hardwerkende super mom zodat jij in no time gezond en lekker eten op tafel kan zetten en zo goed zorgt voor jezelf en je gezin. Waardoor je meer tijd en energie overhoudt voor je bedrijf, jezelf, je partner, je kinderen enzovoorts.

Voel je zelf niet schuldig dat je kiest voor de makkelijke weg. Denk aan wat het je oplevert!

Deze week deel ik in mijn blog mijn 7 hacks die mij helpen om elke dag snel en simpel gezond en lekker te eten.

7 hacks om elke dag snel en simpel gezond en lekker te eten 

  1. Smoothies vind ik geweldig! Om snel een smoothie te maken gebruik ik fruit en groente uit de diepvries. Je vindt tegenwoordig bij alle supermarkten kant en klare smoothiepacks in de diepvries. Of maak ze heel snel en simpel zelf. Doe een halve banaan, blokjes ananas en 2 handjes spinazie in een zakje en vries deze in.
No alt text provided for this image
  1. Groenten voorgesneden kopen scheelt je veel tijd. Ik heb liever dat je dit zo koopt, dan helemaal niet maakt 😉
    
  2. Veel gerechten zijn makkelijk in dubbele portie te koken zoals bijvoorbeeld pastasaus, stamppot en soepen. Zorg dat je diepvriesbakjes in huis hebt en kook een dubbele portie. Stop de helft in een bak, laat het goed afkoelen en vries het in, eet het overmorgen nog een keer of verdeel het in kleinere porties waar je zelf mee kan lunchen. Wij eten 2x per week vaak hetzelfde en zo hoef ik in ieder geval 1 dag niet te koken maar is het enkel een kwestie van opwarmen.
    
  3. Maak een weekmenu. Mijn recepten boek (check onderaan dit blog hoe je deze GRATIS kan bemachtigen) is hier een goede hulp bij. Kies voor simpele recepten zonder ingewikkelde ingrediënten en zie tip 1 en 2. Less is more zeg ik altijd! Ik hou van snelle recepten die binnen 15 min op tafel staan. Mijn ontbijtje duurt echt maar 5 min.
    
  4. Als je je weekmenu hebt gemaakt maak dan een rondje door het huis en check wat er (bijna) op is en bestel je boodschappen online! Dit scheelt zoveel tijd én impulsaankopen 😉 
    
  5. Maak je koelkast schoon en gooi weg wat over de datum is en wat je nooit gebruikt. Vul je koelkast met lekkere gezonde dingen zodat je altijd wat kan pakken als je trek hebt. Een schone opgeruimde koelkast gevuld met gezond lekkers voelt voor mij echt als een schatkist.
    
  6. Mealpreppen: het lijkt omslachtig maar het is zo gedaan. Als je bijvoorbeeld met het avondeten bezig bent zet dan meteen je ontbijt en lunch voor de volgende dag zover klaar. Bij mij liggen ook altijd een aantal gekookte eieren in de koelkast, gebakken kipstukjes en paprika in reepjes zodat ik in no time een salade in elkaar flans voor de lunch bijvoorbeeld.
No alt text provided for this image

Kortom, even samengevat:

  1. Gebruik diepvriesfruit voor smoothies 
  2. Voorgesneden groenten gebruiken scheelt je veel tijd.
  3. Kook dubbele hoeveelheden 
  4. Maak een weekmenu
  5. Bestel je boodschappen online
  6. Maak je koelkast schoon
  7. Mealpreppen

Nu ben ik benieuwd: welke van deze hacks ga jij uitproberen? 

Ik heb een mega waardevol cadeau voor iedereen die een comment achterlaat onder dit blog. Iedere comment beloon ik met toegang tot mijn exclusieve kookboek “100 snelle en simpele Foodilove recepten” t.w.v. 97 euro. Deze recepten heb ik speciaal voor jou als vrouwelijke ondernemer en moeder samengesteld zodat je niet hoeft na te denken hoe jij snel en simpel goed voor jezelf kan zorgen.

Voor nu: dank je wel voor het lezen en ik kijk uit naar jouw reactie!

Liefs, Marleen

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

19 reacties op “Mijn 7 life hacks voor snel en simpel gezond eten”

  1. Fijn om deze tips te lezen. Soms is toch toepassen een ding, terwijl ik weet dat het tijd scheelt! Stap voor stap!

  2. Wat goed! En je bent hier niet de enige in. Maar juist door goed voor jezelf te zorgen krijg je zoveel meer energie. Neem kleine stapjes en laat me vooral weten als je tips nodig hebt. Ik help je graag!

  3. Geen dank en wat fijn dat je ermee aan de slag kunt. Je bent supergoed bezig! Ja deze voorraad kun je meenemen in je planning en het zo rustig opeten 🙂

  4. Super! Een smoothie maken is heel simpel en je kunt hem zelfs al in de avond klaar zetten. Wat voor ontbijtjes vind je veel werk en heb je al simpele dingen geprobeerd. Kan ik je wat tips geven?

  5. Dank je en super dat je ermee aan de slag kunt. Ja dit vergt veel van je energie dus het is echt heel belangrijk om gezond te eten. Dat is een hele goed en laat me vooral weten hoe het gaat!

  6. Yesss wat tof! Zeker en het is ook haalbaar alleen we denken vaak te moeilijk 🙂 Super, laat me vooral weten wat je van het menu vindt!

  7. Wat leuk om te horen. Heb je mijn gratis weekmenu al gedownload? En het diepvries fruit is zo handig! Ik ontdooi het soms wel even nog.

  8. wauw!! ik ben enthousiast!
    simpel en snel gezond eten dat is toch wat iedereen wil in deze tijd?
    ik ga zeker je weekmenu proberen

  9. Marga van der Hoest

    Super goede tips! Nu ik net weer een paar weken aan het werk ben, snachts nog veel wakker ben zelf nog borstvoeding geef aan mijn kleintje voel ik mijzelf “ inkakken” zodra ik ongezond eet. Maar dat is vaak wel het makkelijkste. De tip die ik ga gebruiken is het savonds voorbereiden voor de volgende dag!

    Dankje wel!

    Groetjes Marga

  10. Ik ga voor de smoothies 🙂
    Nu ontbijt ik vaak niet omdat ik het “te veel werk vind”, maar dit is een goeie tip.
    De boodschappen laat ik gelijk bezorgen, want als ik zonder ontbijt de supermarkt in ga, weet je zeker wel wat er gebeurt 🙁

  11. Bedankt voor de tips heel fijn!
    Diepvriesfruit gebruik ik inderdaad al. Heel fijn vind dat ik dat. Ik combineer dat vaak wel met fruit wat ik nog heb liggen. Ook gebruik ik al voorgesneden groente en maak een weekmenu. Wat ik zeker ga proberen is om mijn koelkast wat meer op te ruimen en schoon te houden, want dat is vaak wel een dingetje inderdaad 😉
    Daar ga ik zeker op letten!
    Bedankt!
    Liefs, Melanie

  12. Dit kon niet op een beter moment voorbij komen. Onze 2 druktemakers gaan ook ”s nachts vaak door en dan maak je toch slechtere keuzes overdag qua voeding. Ik ga niet meer wachten totdat de nachten beter gaan, maar ga hier alvast mee beginnen om me fitter te voelen. Zin in!

  13. Jeetje , inderdaad allemaal simpel om te doen! Ik zit al in een goede flow met gezonder eten. Maar de tips zijn meer dan welkom! Dank!

  14. Goede tips! Een aantal pas ik al toe: dubbele hoeveelheden, mealpreppen, gesneden groenten. Diepvriesfruit is ook een idee!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top