Pompoenbrood met vijgen, peer en geitenkaas

Kirsten heeft vandaag een gezond lunchrecept voor jullie! Kirsten: “ik zag laatst deze mooie vijgen liggen en kon deze niet laten liggen om hier wat lekkers mee te maken. Jammer genoeg worden vijgen best wel snel oud en lelijk, ze moest ze dus snel op eten. Gelukkig wist ik het perfecte lunchrecept om de vijgen meteen diezelfde middag nog in te verwerken.

Ik maakte een super lekkere lunch, pompoenbrood met vijgen, peer, geitenkaas en walnoot. Het ziet er niet alleen uit als een feestje op je bord, zo proeft het ook. Naast de verse vijgen en de gekarameliseerde peer is het de geitenkaas die lekker veel smaak geeft aan deze lunch.

Vijgen zijn trouwens heel gezond, ze bevatten veel vitamine A (goed voor je huid) en B (goed voor je stofwisseling) en ze kunnen, net als pruimen, laxerend werken. Maar ze helpen je ook met het krijgen of behouden van een stabiele bloedsuikerspiegel. Wist je trouwens dat je vijgen prima met schil kunt eten?”

Pompoenbrood met vijgen, peer en geitenkaas 1

Pompoenbrood met vijgen, peer en geitenkaas (4 personen)
Wat heb je nodig:
– 4 dikke sneeën vers pompoenbrood (of ander lekker brood)
– 1 peer
– honing
– een beetje roomboter
– 2 handjes rucola
– 2 verse vijgen
– handje walnoten
– 50 gr zachte geitenkaas

Hoe maak je het:
Snijd de peer in stukjes. Laat een beetje boter samen met wat honing in een koekenpan smelten en laat hier de peerstukjes een paar minuten in karamelliseren tot ze wat zachter en een beetje bruin zijn. Besmeer het brood als je dit lekker vindt met een beetje boter als je dit lekker vindt en druppel een beetje honing over het brood en leg hier de rucolablaadjes op.
Verspreid vervolgens de gekaramelliseerde stukjes peer over de broodjes en verkruimel de geitenkaas hier overheen.Snijd de vijgen in plakjes en leg deze bovenop de broodjes. Hak de walnoten in kleine stukjes en verspreid deze bovenop de broodjes. Als laatste kun je er nog een beetje honing overheen druppelen.

Geniet ervan!

Pompoenbrood met vijgen, peer en geitenkaas 2

Ga jij dit recept maken? Dan vinden wij het super leuk als je dit deelt op social media! Gebruik dan de tag #foodilovenl en #theearlymorningblog of tag ons @foodilove.nl en @theearlymorningblog in jouw bericht!

Ik ben Kirsten, ik heb een voorliefde voor de vroege ochtenden en ben dol op lekkere ontbijtjes (het liefst eet ik ze de hele dag), kamperen, wilde bloemen, reizen, schrijven, fotograferen en de natuur. Op the early morning blog deel ik mijn passie voor reizen, lekker eten en diy projectjes. Als gastblogger bij Foodilove hoop ik je te inspireren om lekker de keuken in te gaan.

Ik zou het super leuk vinden als je een kijkje neemt op mijn blog en me volgt via instagram en facebook!

Liefs Kirsten.

Gastblogger Kirsten

 

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top