Hoe pak je je ritme na de vakantie weer op? 5 tips

Het kan even zoeken zijn, het ritme na de vakantie. Tijdens de vakantie heb je immers een ander ritme en de kans is groot dat je de teugels wat hebt laten vieren. Niets mis mee, want vakantie is vooral om te genieten en bij te komen zodat je er daarna weer extra goed tegenaan kunt gaan.

5 tips voor het oppakken van je ritme na de vakantie

Heb je er moeite mee om het op te pakken? Dan kan dit je helpen:

1. Maak een weekplanning

We kunnen dit eigenlijk niet vaak genoeg zeggen, maar gebruik een weekplanner! Zo kan je van te voren al nadenken wat je op welke dag gaat doen. Het brengt rust in je hoofd en je komt minder snel voor verrassingen te staan. Met de foodilove weekplanner houd je het lekker overzichtelijk.

2. Prik vaste dagen voor vaste dingen

Bedenk op welke dagen je het beste kunt gaan sporten bijvoorbeeld. Is dat op dinsdag, omdat je dan een uurtje eerder klaar bent met werken? Of de maandagavond, om meteen de spits van de week af te bijten? Benoem vaste dagen voor vaste dingen. Dit hoeft dus niet alleen sport te zijn. Zo is de zondag bijvoorbeeld ook een fijne dag om de weekplanning (tip 1) te maken en alvast boodschappen te doen. Zo komt het ritme na de vakantie echt wel terug!

3. Schrijf doelen op

Wat wil je precies gaan bereiken? Wil je vaker gezond eten? Wil je meer stappen zetten op een dag? Door een doel niet alleen te bedenken maar ze ook daadwerkelijk op te schrijven haal je ze dichterbij. Houd je doelen er dan bij als je een weekplanning gaat maken, zodat je gericht aan deze doelen kunt werken. Schrijf ook kleine doelen op, we geven je hier 5 voorbeelden van kleine doelen.

4. Ben lief voor jezelf

Je weet intussen dat streng zijn voor jezelf vaak averechts werkt. Heb je opstartproblemen na de vakantie? Ben dan ook lief en begripvol naar jezelf. Je frustreren over het feit dat je het even wat lastiger hebt dan normaal, maakt het vaak alleen maar erger. Heb er vertrouwen in dat ritme na de vakantie (weer terug) komt! In “Nooit meer op dieet!” gaan we hier dieper op in.

5. Pas op voor een sociale jetlag in het weekend

Ga je in het weekend later naar bed dan door de weeks? Zet je geen wekker? Dan kan je op maandag wel eens last hebben van een sociale jetlag. Eigenlijk gebeurt dan hetzelfde als na de vakantie: je bent even je ritme kwijt, waardoor het meer energie kost om het op te pakken. Aangezien je nog probeert te werken aan je ritme na je vakantie, is het misschien niet handig om je ritme de eerste weekenden na de vakantie om te gooien. Probeer een middenweg te vinden, bijvoorbeeld door wel een wekker te zetten maar een uur later dan normaal.

Merk je dat je toch echt lastig op gang komt? Dan kunnen we samen kijken naar je ritme na de vakantie en je valkuilen. Je kan gratis een kennismakingsgesprek aanvragen!

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top