Smoothiepacks maken

Heb jij weinig tijd in de ochtend, maar wil je wel een gezond ontbijt? Ik laat je zien hoe je snel en simpel smoothiepacks maakt. Een smoothiepack is superhandig als je snel een smoothie wilt maken in de ochtend. Het is 10 minuutjes werk, maar zo heb je een ontbijt voor de hele week. Je doet je favo ingrediënten in een diepvrieszakje en deze bewaar je in de vriezer.

In de ochtend haal je een smoothiepack eruit, doe je alles in de blender met wat vocht. Even blenden en je smoothie is binnen 1 minuut klaar.  Ik maakte een groene smoothie met banaan, ananas en spinazie. Natuurlijk kun je eindeloos variëren met de ingrediënten.

Ingrediënten voor 4 smoothiepacks
2 bananen
1 ananas
8 flinke handen spinazie
4 plastic zippers, 1 liter inhoud

Zo maak je het:
Snijd de banaan in plakjes en de ananas in blokjes. Verdeel alle ingrediënten over 4 zakjes en leg ze in de vriezer. Haal in de ochtend je smoothiepack uit de vriezer en doe dit in de blender. Voeg 300 ml vocht toe (plantaardige melk of kokoswater) en blend dit tot een gladde smoothie.

Tip: ik voegde nog 1 eetlepel chiazaad toe voor mijn vetten en 1 scoop Orangefit voor mijn eiwitten.

Enjoy!

Ga jij dit recept maken? Dan vind ik het super leuk als je dit deelt op social media! Gebruik dan de tag #foodilovenl of tag mij @foodilovenl in jouw bericht.

Ben jij op zoek naar nog meer inspiratie voor een gezonde leestijl? Wil jij meer energie, balans en zelfvertrouwen? En wekelijks een nieuw weekmenu ontvangen? Klik hier voor meer info over de Foodilove members club!

 

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

3 reacties op “Smoothiepacks maken”

  1. Hoe zit het met de koolhydraten in dit recept?
    Ik ben 25 weken zwanger en heb zwangerschapsdiabetes. Nu zoek ik precies zo’n makkelijk recept voor ontbijt aangezien ik een slechte ontbijter ben.
    Zou ik hier dan nog havermout aan kunnen toevoegen?

  2. Zeker en super dat ik je zo kan inspireren! Thanks voor de tip, direct aangepast hihi. Ik heb direct het 4e portie gebruikt voor een smoothie!

  3. Goede tip. Scheelt een hele hoop tijd en veel efficiënter op deze manier. Klein dingetje: bij de ingrediënten 3 plastic zippers. Verdeel over 4 zakjes…?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top