Review 100% suikervrij drinken

Ruim 35% van onze dagelijkse suikerconsumptie is afkomstig uit frisdranken en andere zoete drankjes. Dit is de eerste zin die mij direct opvalt wanneer ik de achterkant van het boek 100%suikervrij drinken lees.
Deze suikerconsumptie haal je niet alleen uit frisdrank en alcoholische dranken maar ook uit drankjes die bekend staan als gezond voor velen. Namelijk de vruchtensappen en zuiveldrankjes. Carola van Bemmelen geeft in het boek 100% suikervrij drinken heldere tekst en uitleg over de (gevaren van) deze verschillende dranken en in het boek vind je alle gezonde alternatieven hiervoor.
Dit boek is het eerste boek over suikervrij drinken en wanneer ik hem doorblader word ik direct al helemaal bij. Ik drink eigenlijk nooit meer fris of zuiveldranken maar over het algemeen heel veel water. Water met bijvoorbeeld fruit. Toch houd ik ook enorm van een lekker wijntje dit is mijn guilty pleasure. En neem ik af en toe een vruchtensapje. Het is erg leuk om te zien in dit boek hoeveel suiker er overal in zit. Dus ik maak nu nog vaker een bewuste keuze.

In het boek ontdek je hoe het werkelijk zit met ons drinken, de geheimen van de meest verkochte supermarktdrankjes, dat suikervrij drinken heel lekker en afwisselend kan zijn, hoe je easy lekkere, gezonde maar vooral originele suikervrije drankjes maakt, waarom suikervrij drinken een gezonde bloedsuikerspiegel ondersteunt en welke drankjes je wel en beter niet kunt drinken.

In 100%suikervrij drinken worden alle feiten genoemd achter de bestaande drankjes met makkelijke uitleg voor perfecte alternatieven. Er staan meer dan 100 heerlijke en gemakkelijke recepten gemaakt door Sharon Numan. De recepten variëren van gezonde sportdranken, frisdranken, zuiveldranken, water met fruit, smoothies en limonades. Alles homemade. De recepten zijn makkelijk te maken met weinig ingewikkelde ingrediënten. Het boek toont geen foto’s dus je moet wat inlevingsvermogen hebben van hoe je drankje eruit komt te zien.
Ik heb een paar recepten uitgeprobeerd namelijk, water met meloen en druiven, tropische paksoi smoothie en de bosbessenlimonade. Alle drie heerlijke drankjes. Je ziet op de foto dat de bosbessenlimonade bruin word dit is erg jammer.
De drankjes ondersteunen je lichaam bij het in balans brengen en houden van de bloedsuikerspiegel.

Water met meloen en druiven
Wat heb je nodig:
– 1 liter water
– 100 gr. druiven
– 75 gr. galiameloen

Hoe maak je het:
Voeg alle ingrediënten samen in een afsluitbare glazen pot of fles. Zet het minimaal 2-4 uur in de koelkast (eventueel een nachtje) en server het water koel met een ijsklontje.

Tropische paksoi smoothie
Wat heb je nodig:
– 2 nectarines
– grote hand paksoibladeren
– 200 ml kokosmelk
– 200 ml water
– ijsklontjes

Hoe maak je het:
Doe alle ingrediënten samen in een blender en mix het tot een romige smoothie. Serveer hem koel.

Bosbessenlimonade
Wat heb je nodig:
– 100 gr. bosbessen
– 200 ml water
– 1/4 avocado

Hoe maak je het:
Doe alle ingrediënten in een blender en mix het. Zet de limonade in de koelkast en serveer hem koel.

Het boek 100% suikervrij drinken biedt de perfecte oplossing om op een makkelijke en verrassende manier zelf suikervrije drankjes te maken! Een echt Food I Love boek dus ik zeg tip!
Ook kun je meedoen aan een sugarchallenge van de auteurs van dit boek.
Ben jij ook benieuwd naar dit boek? Haal hem bij de boekhandel of bestel hem via bol.com.

Enjoy!

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Op zoek naar een gezonde leefstijl die je moeiteloos kunt volhouden?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze moeder en wil jij écht lekker in je vel zitten en meer energie? 

Scroll naar top