Tips om een gezonde leefstijl te combineren met je gezin

Het combineren van een gezonde leefstijl met je gezin kan best lastig zijn. Daarom geef ik je vandaag tips om je gezonde leefstijl te combineren met je gezin!  ⁣

Je bent een ambitieuze moeder met een drukke baan of eigen bedrijf. Je zorgt de hele dag voor alles en iedereen en houdt veel ballen hoog. Jij komt bijna altijd als laatst, als er tijd over is. Dus je gezonde leefstijl heeft niet de prioriteit die je zou willen.⁣⁣

Op insta zie je allemaal #fitmoms boordevol met energie en ze leven supergezond. Jij denkt, hoe doen ze dat?! Ik begrijp dat je geen tijd hebt om uren in de keuken te staan en alleen maar met je voeding bezig te zijn. Jij wilt het snel en simpel. ⁣⁣

5 tips om een gezonde leefstijl te combineren met je gezin

1. Maak in het weekend een planning van je voeding voor de hele week. Doe dit samen met je kids.
Ik hoor van moeders uit mijn programma dat ze dit superleuk vinden. Maak hiervoor gebruik van de handige Foodilove weekplanner.
Kies voor snelle en simpele recepten, zoals uit mijn gratis weekmenu. Als drukke moeder heb je echt geen tijd om uren in de keuken te staan.

2. Doe 1-2 keer per week je boodschappen en bereid je maaltijden zoveel mogelijk voor. Dit scheelt je ontzettend veel tijd. Kook dus grotere porties voor meerdere keren. Het is niet erg om af en toe hetzelfde te eten. Keep it simple!

3. Plan samen met je kids gezonde snackmomenten in. Ga hiervoor zitten met een kop thee. Zo heb je een rustmomentje voor jezelf en voorkom je dat je maaltijden overslaat en gaat snaaien.

4. Probeer elke dag minimaal 30 minuten te bewegen. Van bewegen krijg je meer energie en zit je lekkerder in je vel. Ga lekker met je gezin naar buiten en doe actieve dingen samen zoals fietsen of maak een wandeling. Heb je een baby? Maak dan dagelijks een wandeling met de kinderwagen. Slaapt hij of zij? Luister dan een inspirerende podcast voor persoonlijke ontwikkeling of je business. Twee vliegen in één klap!

5. Stel doelen en ga stapje voor stapje te werk. Als je alles in één keer gaat doen zul je falen. Gooi dus die perfectie aan de kant en kies maximaal elke week 3 kleine stapjes. Geef het goede voorbeeld aan je gezin. Je zult zien dat alles een gewoonte wordt. Je hele gezin doet mee en dit maakt het voor jou een stuk makkelijker.

Ga jij met deze tips aan de slag? Dan zou ik het superleuk vinden om te horen hoe het gaat. Deel je mijn tips op social media? Gebruik dan de tag #foodilovenl of tag mij @foodilovenl in jouw bericht.

Zet hem op! Liefs, Marleen

ps: ben jij een ambitieuze moeder en wil je meer energie, balans en tijd voor jezelf? Wil jij nu eindelijk een gezonde en gelukkige leefstijl bereiken én volhouden? En heb je een stok achter de deur nodig? Schrijf je dan in voor de Foodilove 12 weken challenge!

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top