Tips voor een fitte december maand!

O nee! Het is vandaag 1 december en dat betekend een maand vol met lekker eten. Sinterklaas, kerst, oud en nieuw, allerlei lekkere etentjes en borrels. Wie houdt er nou niet van? Daarom leek het me leuk om tips voor een fitte december maand te geven!
Uiteraard is december net als alle andere maanden, je lichaam weet dit natuurlijk niet. Je wordt niet dikker van lekker eten, dit gebeurt alleen als je een langere periode (4 dagen) een calorie overschot hebt.

Heb jij al een doelstelling voor ogen voor 2016? Wil je afslanken, in je vetpercentage zakken of spieropbouw?
Waarom wachten tot 1 januari als je nu ook al kunt knallen voor een killer body? Precies! Ik wil altijd lekker in mijn vel zitten, daarom heb ik me opnieuw ingeschreven bij Personal body plan en ik start op 7 december met mijn tweede half jaar met coach. Ik heb de fout gemaakt om na mijn eerste half jaar te stoppen met een coach en zelf verder te gaan. Jammer genoeg heb ik nog niet mijn doel behaald en na een paar zware stressvolle maanden kon ik nog wel wat hulp gebruiken. Ik vind het fijn om een coach te hebben en om het komende half jaar weer wat structuur in mijn dagelijkse leven te brengen.

Tijdens de december maand ga ik me uiteraard volop focussen op mijn doelen maar ook wil ik genieten. Ik geniet en ga me niet meer schuldig voelen om de lekkere hapjes, wat ik eerder wel deed 😉 Wel eet ik met mate, ik schep bijvoorbeeld maar 1x op, drink minder alcohol en pak na een feestdag mijn leefstijl weer op.

Tijdens mijn eerste jaar Personal body plan heb ik al zoveel geleerd over gedrag, voeding, training en herstel en heb ik mijn leefstijl nog verder aangepast. Consistentie is de sleutel tot succes en niet één of ander crashdieet 😉 Wanneer ik afwijk van structuur en planning merk ik dat er niets terecht komt van mijn doel. Wel weet ik dat ik stapje voor stapje met vallen en opstaan steeds meer gewoontes invoer in mijn leefstijl.

Ook wanneer ik een stressvolle periode heb blijf ik eigenlijk altijd trainen. Ik heb bijna geen training gemist de afgelopen tijd, behalve deze week. Ik besloot om het even rustig aan te doen. Gisteren heb ik even heerlijk baantjes getrokken en vandaag doe ik even helemaal niets! Soms is het ook even goed om een stapje terug te nemen voordat je weer gaat knallen (volgende week). Morgenochtend ga ik een lichte training doen samen met een vriendinnetje.

Waarom ik het deze week rustig aan doe? Ik merkte aan mijn lichaam dat het moe is, mijn spieren doen pijn tijdens mijn training en ik ben kapot overdag. Maar ik verzin eigenlijk nooit een smoes om niet te gaan trainen en ik ben altijd gemotiveerd. Daarom deel ik met jullie mijn tips om fit te blijven deze maand en zo hoop ik jullie ook te motiveren!

Ik train altijd in de ochtend zodat ik mijn dag fris en fruitig kan starten. Niet iedereen heeft deze luxe en dan kan het soms lastig zijn om na een lange werkdag nog even een bezoekje aan de gym te brengen. Vooral nu de dagen korter duren en het kouder is buiten. In de gym kan ik me tijdens mijn inspanning altijd helemaal ontspannen, dit lijkt me echt een motivatie na een zware werkdag! Even helemaal je koppie leeg.

Hieronder een aantal tips:
– stel stap voor stap kleine doelen voor jezelf.
– stel prioriteiten en plan je voeding en training in.
– plan voor jezelf de geniet momenten in en plan hierom heen je gezonde leefstijl.
– voel je niet schuldig, pak je leefstijl de volgende dag weer op.
– wanneer je een lekker etentje hebt pas dan je voeding de rest van de dag/ week hierop aan.
– drink niet teveel alcohol, onbewust krijg je veel calorieën naar binnen.
– stop met eten als je vol bent, ga jezelf niet vol proppen.
– zoek een sportmaatje, spreek hiermee af.
– zorg dat je voldoende nachtrust hebt, zo voel je je veel fitter overdag. Hierdoor krijg ik minder trek in snacks.
– van een actieve leefstijl krijg je veel meer energie.

En als laatst: denk aan het heerlijke gevoel dat jij hebt als je de gym uitkomt, een beter gevoel is er toch niet? Dus plan gewoon rondom de feestdagen wat extra workouts in.

Heb jij nog tips? Deel ze dan vooral onder dit bericht! Ik hoop dat ik jullie kan motiveren tijdens de december maand.

Liefs, Marleen

 

Tips voor een fitte december maand 1

 

 

 

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

1 reactie op “Tips voor een fitte december maand!”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top