Zo word en blijf je fit en energiek in de herfst!

De herfst is voor velen een lastig seizoen. De dagen worden korter, het is donker en met een beetje pech ook nog nat en grijs. Het gevaar om je futloos, moe en neerslachtig te voelen loert om de hoek. Gelukkig kan je er zelf van alles aan doen om je fit en energiek te voelen in de herfst. Ik deel graag een aantal tips met je!

Gun jezelf de tijd in de herfst

De bomen verliezen hun bladeren en de dieren maken zich op voor hun winterslaap. De herfst is een seizoen van loslaten, het thuis gezellig maken en goed voor jezelf zorgen. Neem de tijd om met het seizoen mee te bewegen. Laad je batterij op en kies voor activiteiten die je blij maken. Zeg nou zelf, de korte, donkere dagen zijn een prima excuus om met een dekentje, een goed boek en een lekkere kop thee op de bank te kruipen!

Met deze tips ben je fit en energiek in de herfst!

Het is niet gek dat je je in de herfst anders voelt dan in de lente of de zomer. Dankzij de tips in deze blog zit jij ook in de herfst #lekkerinjevel!

Tip 1: Neem wat gas terug

Ik zei het al: de herfst is het seizoen van loslaten. En van reflecteren. Kijk eens waar je jouw kostbare tijd de afgelopen maanden aan hebt besteed. Kreeg je er energie van? Of voelde het alsof je in een sneltrein zat, waar je onmogelijk vanaf kwam? Nu je waarschijnlijk meer thuis bent, kan je op een rijtje zetten waar je écht blij van wordt en waar je jouw tijd graag aan besteedt. Je gezin, je werk, je vrienden: je vindt ze allemaal belangrijk. Maar je vergeet waarschijnlijk 1 heel belangrijk persoon: jezelf!

Tip: Salade met bietjes, geitenkaas en frambozen

Tip 2: zorg goed voor jezelf

Die tijd voor jezelf is nog niet zo makkelijk, zeg je? Onzin! Ook voor jou is tijd voor jezelf weggelegd. Je moet het jezelf alleen wel gunnen. Door elke dag tijd voor jezelf te plannen én te nemen, ben je relaxter, zit je beter in je vel en kan je makkelijker de balans bewaren. Je gezin, collega’s en vrienden plukken daar vervolgens ook de vruchten van: iedereen blij! Naar aanleiding van tip 1 kan je een lijstje maken met blijmakers: dingen die je graag voor jezelf doet. Plan deze vervolgens elke dag in en ervaar wat het met je doet.

Tip 3: eet lekker en gezond

Lekker in je vel zitten begint vanbinnen. Als je de juiste voeding neemt, kan je je energiepeil behoorlijk opkrikken. De herfst is het seizoen voor lekkere stoofschotels en pasta’s, maar zeker ook voor een goedgevulde maaltijdsalade of soep. Ik hou voor mezelf altijd de 80/20 regel aan: 80% is voedzaam en 20% bestaat uit lekkere dingen. Door jezelf alles te gunnen, stopt direct ook de strijd met eten en jezelf van alles ontzeggen. Gezonde voeding is ook voor jou binnen handbereik en makkelijker dan je denkt.

Ik gebruik bijvoorbeeld zelf Orangefit Greens in mijn smoothies. Toen ik dat deelde op Instagram, kreeg ik hier heel veel vragen over. Greens zijn een ideale manier om extra groenten binnen te krijgen. Je voegt 1 schepje toe en krijgt 24 verschillende soorten groenten en fruit binnen. Daarmee zit je gelijk op 30% van je dagelijkse vitaminebehoefte. Tel daarbij de vele vezels en antioxidanten op en je snapt dat dit niet zomaar een sapje is. Dit sapje zit bomvol goede voedingsstoffen. Maar nu hoor ik je direct denken: hoe is de smaak? Als ik aan een groen sapje denk voelt het als een moetje. Maar deze Greens zijn écht goed te doen! Daarnaast is het een ware vitaminebom voor je weerstand. En fijne is dat deze Greens geschikt zijn voor het hele gezin. Superhandig dus voor ons als drukke moeders! Bestel hier jouw Orangefit Greens en ervaar het zelf!

Tip 4: creëer een positieve mindset

Je mindset bepaalt voor een groot deel hoe jij jezelf voelt. Denk jij positief over je lichaam, jezelf en (je relatie met) eten? Dan is dat ook wat je krijgt. Hoe positiever je mindset, hoe meer energie je hebt. Natuurlijk is het normaal om een off-day te hebben of om je wat neerslachtig te voelen door de donkere dagen. Kijk dan naar tip 1 en 2 en creëer momentjes die je blij maken. Zo kom je in een positieve flow en is het makkelijker om die vast te houden.

Tip 5: Beweeg!

Bewegen is gezond, dat is een feit. Juist nu de dagen korter en donkerder zijn is de verleiding groot om binnen te blijven en je terug te trekken. Spreek met jezelf af dat je elke dag minimaal 30 minuten buiten beweegt. Dan kan een wandeling zijn, een fietstochtje of een rondje hardlopen. Als je het maar doet. Door bewegen komt endorfine vrij, wat ook wel het gelukshormoon genoemd. Bewegen is dus niet alleen goed voor je lichaam, maar je gaat je er ook lekkerder door voelen. Gun het jezelf elke dag, ook als het koud is of als het regent. De beloning is een warm bad of warme douche en lekker bijkomen op de bank!

Je hoeft het niet alleen te doen!

Ik hoor je denken: allemaal leuk en aardig Marleen, maar HOE DAN? Geen zorgen, ik heb iets leuks voor je! In de #lekkerinjevel Community vind je drukke en ambitieuze moeders zoals jij, die ook graag lekker in hun vel willen zitten. Ze zijn het diëten zat en hebben geen zin meer in strijd met eten. Samen kunnen jullie elkaar stimuleren, motiveren en steunen. Ik deel op mijn beurt exclusieve recepten, workouts en tips, zodat je altijd geïnspireerd bent om #lekkerinjevel te zitten. Wat zeg je ervan, kom je bij deze exclusieve club en ga je voor een dieetvrij leven dat bij jou past?

Lees hier meer info en meld je direct aan!

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar een gezonde leefstijl die je moeiteloos kunt volhouden?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze moeder en wil jij écht lekker in je vel zitten en meer energie? 

Scroll naar top