Dankzij deze 6 tips kun jij vandaag nog stoppen met diëten

Veel vrouwen zijn in de ban van diëten en afvallen, wat ze de nodige stress oplevert. Dat snap ik wel, want het continu nastreven van een bepaald doel is een intensief traject. Ook ik was jarenlang bezig met mijn gewicht en probeerde het ene na het andere dieet uit. Tot ik ermee stopte. Ik geef je 6 tips om te stoppen met diëten.

Vorige week deelde ik in mijn eerste podcast aflevering mijn verhaal heel open en kwetsbaar. Ik vond het reuzespannend, maar dat was nergens voor nodig, omdat ik ontzettend veel lieve reacties heb gekregen, dat had ik niet verwacht! Met trots deel ik een paar van de mooie reacties:

“Wat vertel je heerlijk rustig, open en oprecht! Wat je benoemt in de podcast is precies de reden waarom ik dit programma volg. Nu al nieuwsgierig naar de volgende afleveringen! Dankjewel voor alles wat je deelt!” Linda

“Ik heb de podcast (mijn allereerste die ik ooit heb geluisterd) in de auto opgezet onderweg naar mijn werk. Vond het ontzettend fijn en leerzaam. Zo krijg je, of in ieder geval ik, echt meer een persoonlijke touch.” Sandra

“Wat een fijne podcast om te luisteren. En wat een verhaal, pfff. Veel herkenningspunten.” Irma

“Ik heb net je podcast geluisterd complimenten voor je mooie openhartige en kwetsbare podcast. Mooi dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen.”
Milou

Misschien dacht je na het luisteren van de podcast (klik hier als je dit nog niet hebt gedaan) wel: hoe kwam je erachter wat wél werkte voor je? Die kennis deel ik graag met je, zodat jij ook kunt stoppen met diëten en een leefstijl creëert die écht bij je past, zonder jezelf van alles te ontzeggen.

6 tips om te stoppen met diëten

Zonder basis ben je nergens. Stel je maar eens voor wat er met je huis gebeurt als de fundering niet goed is? Dan stort de hele boel in en is de puinhoop groot. Een basis creëren kost even tijd, omdat je oude patronen gaat loslaten en nieuwe patronen creëert. Heb je dat eenmaal onder de knie, dan gaat het vanzelf. Ik geef je 6 tips om te stoppen met diëten, omdat je een stevige basis legt voor een gezonde leefstijl.

1. Bekijk je eetpatroon zorgvuldig. Het is verleidelijk om allerlei voedingsstoffen te schrappen. Ineens zijn mensen bang voor pasta en komt brood uit de hel, maar in principe kan alles passen binnen een gezonde leefstijl. Houd eerst eens een tijdje een eetdagboek bij. Wat eet je op een dag en -ook heel belangrijk – wanneer?

2. Sta jezelf toe om te eten wat je lekker vindt. Denk jij de hele dag aan eten of heb jij last van eetbuien? Je bent niet de enige, ik heb dit ook gehad. Door jezelf toe te staan om te eten waar je zin in hebt, verdwijnt het verlangen en daarmee ook de eetbuien.

3. Drink elke dag voldoende water. Dit hoor je vast dagelijks, maar waarom is water drinken dan zo belangrijk? Het geeft je een energieboost, spoelt je afvalstoffen weg, je bent productiever en zorgt voor een mooie huid. Tip: vind je alleen water saai om te drinken? Voeg lekker wat munt en citroenschijfjes toe of ander fruit.

4. Slaap minimaal 7 uur per nacht. Ik weet het dat lukt niet altijd met kleine kinderen. Ga eens wat eerder naar bed of doe overdag een dutje. Zo krijgt je spijsvertering de rust om aan het werk te gaan.

5. Beweeg minimaal 30 minuten per dag. Van bewegen krijg je energie, geloof mij maar. Een wandeling in de ochtend, een blokje om in je lunchpauze of na het eten nog even sporten of wandelen. Je zult merken dat het je zowel fysiek als mentaal een boost geeft!

6. Zorg voor voldoende ontspanning. Heb je veel stress? Kijk dan eens waar dat vandaan komt en hoe je het kunt oplossen. Voldoende tijd voor jezelf en eventueel mindfulness, yoga of ademhalingsoefeningen helpen je al enorm om stress te reduceren. Gun jezelf genoeg rust en ontspanning! Als je primaire reactie nu is: dat gaat toch niet, ik heb kinderen? Wil ik je vragen om eens eerlijk te zijn: gaat het niet of is het niet je prioriteit. Als jij relaxed bent, plukken jouw gezinsleden daar ook de vruchten van. Win-win dus!

Hoe ga je verder na deze stappen?

Met deze basis ben je al een heel eind. Je creëert er een positieve mindset mee, die draait om jezelf rust, gezonde voeding en ruimte gunnen. De vervolgstap is om je te verdiepen in gezonde voeding. Dat hoeft geen culinair hoogstandje te zijn, het is al een goede stap om al je maaltijden zelf te maken. Geen pakjes en zakjes meer, maar gezonde, gevarieerde maaltijden uit eigen keuken. Zo ben ik ook begonnen, stapje voor stapje. Ik zorgde goed voor mezelf, nam tijd voor ontspanning en selfcare en at gezond. Het werkte!

Wat is je droomresultaat?

Wanneer ben je tevreden? Lekker in je vel zitten gaat om meer dan een getal op de weegschaal. Het gaat om het totaalplaatje. Nadat ik mijn leefstijl omgooide viel ik 15 kilo af. Dat was het moment dat ik besloot om nooit meer op dieet te gaan. Mijn nieuwe leefstijl hield me in balans en ik voelde me superfit. En dat voel ik me nog steeds. Zelfs nu ik drukke ondernemer, moeder van Emma én zwanger ben. Ik maak iedere dag bewuste keuzes, maar ik ontzeg mezelf echt geen lekker stuk chocola of een schaaltje bitterballen.

Zo word jij ook een gezonde moeder

Ik ben een gezonde moeder, en dat gun ik iedereen. Daarom is het mijn missie om jou als ambitieuze moeder met een drukke baan of een eigen bedrijf te helpen bij het bereiken van een gezonde leefstijl. Omdat ik weet hoe goed dat voelt. Niet alleen omdat je blijer bent als je in de spiegel kijkt, maar voeding heeft ook zo’n impact op je gemoedstoestand. Hoe gezonder je eet, hoe meer je je brein voedt (je brein neemt de meeste energie) en hoe meer je zult merken dat je daardoor ook makkelijker op een relaxte positieve manier naar dingen kunt kijken (goodbye moodswings).

Ik laat je zien dat je, met de juiste mindset, gezond eten, bewegen, ontspannen én het maken van slimme keuzes, meer balans in je drukke leven kunt krijgen. Zonder dat je ooit nog op dieet hoeft. Welke moeder wil dat nu niet? Voel jij ook dat je klaar bent voor het voorgoed afscheid nemen van diëten en het vinden van de leefstijl die precies bij jou en je gezin past, zodat je lekker in je vel zit en in balans bent? Zodat je meer energie hebt en je zelfverzekerder zult zijn dan ooit?

Ik begrijp dat je nu denkt: allemaal leuk en aardig, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Dan heb ik goed nieuws voor je! Vanaf morgen, 25 mei, kun je meedoen aan de gratis 3-daagse #lekkerinjevel challenge! Je krijgt van mij 3 dagen lang praktische tips, recepten en inzichten om lekker in je vel te zitten. Je legt zo een stevige basis voor de mindset die zorgt dat je helemaal oké bent met jezelf. Op je eigen tempo, precies zoals jij het fijn vindt. Voor je het weet stap je weer fit en energiek door de dag!

>>>Klik hier: Meld je nu aan voor de #lekkerinjevel challenge! <<<

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar een gezonde leefstijl die je moeiteloos kunt volhouden?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze moeder en wil jij écht lekker in je vel zitten en meer energie? 

Scroll naar top