9 Foodilove afslank tips!

Wil jij ook starten met afvallen? Maar weet je niet waar en hoe je moet beginnen? Als lifestyle coach geef ik je vandaag 9 Foodilove afslank tips!

♥ Start met het maken van een plan om gemotiveerd te blijven! Maak een einddoel met tussendoelen en beloon jezelf tussendoor ook steeds. Ga jij een keer de fout in? Kijk niet achterom, zie dit als leermoment en pak je plan direct weer op. Lukt dit je niet zelf en val je steeds weer terug in een oud patroon? Dan kan ik je hier als coach mee helpen.

♥ Een goede voorbereiding is het halve werk!  Heb je het druk? Dit is geen excuses, maak een goede planning voor je maaltijden en je genietmomentjes. Ik maak zelf gebruik van de Foodilove maaltijdplanner en een handige boodschappenlijst. Wil jij deze ontvangen? Stuur me even een berichtje. Doe 2-3x per week boodschappen om impulsieve aankopen te voorkomen. Bereid ook je eten voor en maak extra porties.

♥ Start met het bijhouden van een voeding en beweging dagboek, dit kan met de Foodilove app zodat jij inzicht krijgt in je keuzes. Start ook met het registeren van je voortgang en hou dit maandelijks bij, want meten is weten. Ga niet elke dag op de weegschaal staan, dit getalletje zegt namelijk niet zoveel. Het gaat erom dat je lekker in je vel zit. Maak foto’s van jezelf in ondergoed, hierop is je progressie goed te zien en meet daarnaast je cm’s op.

♥ Start je dag gezond! Start met een lekker groot glas lauwwarm water met citroensap en sla nooit je ontbijt over. Je lichaam en stofwisseling moeten in de ochtend weer op gang komen. Ontbijten voorkomt tevens dat jij later op de dag de fout in gaat, doordat je te weinig hebt gegeten. Drink gedurende de dag minimaal 2 liter water.

♥ Luister naar je lichaam! Eet om de 2-3 uur en plan  5-6 eetmomenten in per dag om je stofwisseling op gang te houden en zo voorkom je dat je gaat snaaien. Dit zijn dus 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Kies voor lichte tussendoortjes waar je lichaam blij van wordt. Denk aan een lekker stuk fruit, wat snackgroenten of een lekkere eiwitrijke smoothie na je training.

♥Alles draait om balans! Durf nee te zeggen tegen verleidingen. Plan 2x per week iets lekkers in, iets waar jij echt van kunt genieten zonder te gaan overeten. Hetzelfde geldt voor alcohol, neem niet meer dan 2-3 glazen per week. Maak hier dus ware genietmomentjes van!

♥ Ga bewegen! Beweeg elke dag minimaal een half uur licht en 3x per week intensiever. Ik raad je krachttraining aan als je wilt afvallen. Je ruststofwisseling zal hierdoor hoger worden en je gaat je lichaam mooi shapen. Klik hier voor de Foodilove home workout en meer info over bewegen. In de Foodilove trainingsapp kan ik een persoonlijke schema voor je aanmaken.

♥ Zorg voor een goede nachtrust! Naast gezonde voeding en bewegen is voldoende rust ook heel belangrijk. Als je te moe bent maak je meer stresshormonen aan en dit kan ervoor zorgen dat je eetbuien krijgt en je uit je ritme raakt. Zorg dus voor voldoende ontspanning en rust in je hoofd, volg eens een lesje yoga of ga lekker wandelen.

♥ Doe wat werkt voor jou! Ga niet op een dieet maar ga voor een gezonde en gelukkige leefstijl. Ik kan je helpen met het vinden van balans, zodat je lekker kunt eten en toch afvalt. Dus onthoud: doe waar jij gelukkig van wordt!

Wil jij meer weten over hoe ik jou kan helpen? Stuur gerust een mailtje met je vragen naar info@foodilove.nl of doe mee met de Foodilove suikervrije challenge die maandag 4 september start.

Liefs, Marleen.

 

 

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top