Nog 12 weken te gaan!

Yes, het is eindelijk lente. Wat een weertje heh, hier word ik zo blij van! Dit betekent ook dat het nog precies 12 weken duurt tot aan de zomer, die begint op 21 juni. Ik ben benieuwd of jullie al klaar zijn voor de zomer of dat er ook nog even iets moet gebeuren? Het leek me leuk om jullie 12 weken mee te nemen in mijn voeding en beweegpatroon zodat je kunt zien hoe ik me voorbereid op de zomer!

Stap 1 maken van doelen
Heb jij ze al gemaakt? Klik hier dan vertel ik je alles over het stellen van doelen en help ik je aan de hand van een makkelijke opdracht. Het maken van doelen en daarnaast kleine stapjes zorgen voor groot resultaat.

Ik heb mijn doelen gesteld voor de zomer en heb ze opgesplitst in voeding en beweging. Mijn voornaamste doel is om weer even lekker in balans te zijn. Ik merkte dat mijn focus even een beetje verdwenen was en dit resulteerde ook op de weegschaal, oeps! Ik zit wel heerlijk in mijn vel en barst van de energie, dus weer even back on track met die voeding. Ik wil er in ieder geval 2 kilo af hebben voor de zomer en jij?

Ook wil ik producten met bewerkte suikers zoveel mogelijk vermijden en daarmee heb ik al een start gemaakt. Ik ben overgestapt naar biologische plantaardige producten zoals amandel en soja melk van Provomel en ik start nu elke ochtend met een glas kefir, kennen jullie dit? Kefir is een drankje dat je kan helpen bij een gezonde darmflora. Als je darmflora gezond is kan je belangrijke voedingsstoffen beter opnemen en dit is essentieel voor je gezondheid. In een

Ik schrap dus zeker niet mijn koolhydraten, maar ga ze halen uit onbewerkte producten.

Daarnaast heb ik mijn voedingsinname verandert naar 1700 calorieën en deze bestaat 30% uit koolhydraten, 30% uit eiwitten en 40% uit vetten. Ik wil eens kijken wat er gebeurt als ik meer onverzadigde vetten binnenkrijg. Ik ben hier nu een week mee bezig en ik merk dat mijn lichaam hier enorm goed op reageert. Ik zal volgende week een voedingsdagboek met jullie delen, dan hebben jullie meer inzicht.

Kortom ik wil me focussen op gezonde en goede voeding. Voeding dat mijn lichaam voedt en niet mijn mond. Ik wil jullie hier ook graag over informeren en daarom heb ik een suikervrije challenge opgezet die 4 weken duurt en start op 3 april. Samen met een groep van 50 dames gaan we deze uitdaging aan. Klik op de link als je hier meer over wilt weten of als je je wilt aanmelden.

Stap 2 voldoende bewegen
Hoeveel beweeg jij op dit moment en beweeg je wel voldoende? Klik hier dan vertel ik je alles over gezond bewegen.

Sinds 3 weken train ik elke maandag onder begeleiding van een personal trainer. Ik vind dit heerlijk, hij motiveert mij om steeds verder te gaan en mijn doel voor de zomer te behalen. Ik wil mijn lichaam een klein beetje meer shapen en iets zakken in mijn vet%. Daarnaast train ik op woensdag en vrijdag volgens het overload principe. Hier zal ik jullie volgende week meer over vertellen en op de zondag doe ik een groepsworkout.

Met dit mooie weer vind ik het ook weer heerlijk om naar buiten te gaan en om na de lunch te wandelen. Dit actieve herstel wil ik gaan doen op de dagen dat ik niet train. Daarnaast zorg ik ervoor dat ik 10.000 stappen per dag zet en dit hou ik bij met een activity tracker van Neo health via de Foodilove app.

Zoals je ziet heb ik al best veel kleine stapjes gemaakt in een korte periode. Stappen die makkelijk vol te houden zijn en niet moeilijk om door te voeren.

Lukt het jou niet om te starten en heb je hier hulp bij nodig? Wil jij ook graag lekkerder in je vel zitten en gezonder leven? Misschien wel wat gewicht verliezen en je meer in balans voelen? Dan is mijn 10 weken “in balans met Foodilove” programma iets voor jou.

Lees hier hoe ik gemotiveerd blijf deze 12 weken, doe je mee?

Ik ben heel benieuwd naar je doelen en stapjes, zodat jij ook klaar bent voor de zomer.
Deel ze gerust met me! Liefs Marleen.

 

 

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top