Met deze tips wordt 10.000 zetten stappen een eitje

Eerder hebben we al laten zien dat het best simpel kan zijn om meer te bewegen. Anderzijds blijkt dat het halen van de 10.000 stappen zetten zo’n 7-8 km is, en dus nog best een uitdaging kan zijn! Daarom in dit blog 5 tips zodat je meer beweegt op een dag, door middel van stappen zetten. Zo wordt de stappenchallenge een eitje voor jou!

Extra stappen zetten doe je zo

1: Minder dan 3 km? Ga lopend in plaats van fietsen

Voor afstanden tot aan de 3 kilometer zou je best kunnen wandelen in plaats van fietsen. Niet dat er iets mis is met fietsen, maar we willen graag de 10.000 stappen halen! Bovendien proberen we met de challenge ook minder te zitten. Dus tenzij je een ligfiets hebt, is wandelen in plaats van fietsen voor korte afstanden best een goed idee.

2: Doe de boodschappen wandelend

Is normaal gesproken je ‘excuus’ dat je je boodschappen niet allemaal meekrijgt als je gaat lopen (of fietsen)? Laat de grote en/of zware boodschappen bezorgen. Sommige bezorgdiensten, zoals die van de Albert Heijn, hebben een minimaal te besteden bedrag. Maar als jij op zondag je weekplanner netjes invult, dan zou je ook de boodschappen van de week in één keer kunnen doen. Wat blijft er dan nog over om te lopen? Tja, dáár moet je juist nu een excuus voor gaan verzinnen 😉

Lekkerder in je vel zitten zónder dieet? In 7 stappen naar een gezonde en gelukkige leefstijl!

3: Trakteer je trouwe viervoeter op een flinke wandeling

Heb jij een hond? Lucky you! Hij/zij wordt voortaan jouw excuus om langere rondjes te maken. Woefje wil niet alleen maar even snel plassen buiten. Nee, hij wil ook heel graag een rondje om het Sloterplas lopen. Verwen je trouwe viervoeter met als mooie bijkomstigheid dat jij je 10.000 stappen makkelijk gaat halen.

4: Ga een rondje wandelen tijdens de pauze

Dit kunnen je benen goed gebruiken, zeker als je een zittend beroep hebt. Bovendien knap je van de frisse lucht enorm op! Is de omgeving niet inspirerend? Vraag je collega’s mee. Zo klets je met gemak een half uurtje vol.

5: Zorg dat je moet lopen voor dingen

Je hebt het vast eerder gehoord: zet je printer niet naast je bureau, of pak de trap in plaats van de lift. Zo kun je er nog wel een paar verzinnen. Zet je schoenen in de schuur of op zolder, poets – al lopend – je tanden of pak de koffie op de pantry van je collega’s 3 verdiepingen lager. Kun je meteen even hoi zeggen!

Hoeveel stappen ga jij zetten? Is je doel ook 10.000? Of heb je een ander (klein) doel?

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top