5 tips voor gezond bbqen!

Yes! Eindelijk is het weer mooi weer om te bbqen, ik kan hier zo van genieten! De komende tijd zal ik wat extra lekkere en gezonde bbq recepten voor jullie posten. Daarom start ik vandaag met 5 tips voor gezond bbqen!

5 tips voor gezond bbqen!

1. Kies voor mager vlees en vis en marineer dit zelf, dit is niet alleen veel lekkerder maar ook veel gezonder.
Zo maken wij altijd onze burgers zelf, marineer ik onze biefstuk, entrecote, kipsaté, speklapjes of ribeye eigenlijk alleen met wat olijfolie en versgemalen peper en zeezout. Daarnaast ben ik gek op vispakketjes (zalm, tonijn en witvis) deze doe ik in folie en hier doe ik enkel wat olijfolie over met wat peper, zeezout, een schijfje citroen en soms wat verse dille bv. En marineer ik mijn garnalen met wat olijfolie, knoflook en peterselie en rijg ik ze op een spiesje.

2. Ga voor lekker veel groenten op je bbq! Dit kun je op verschillende manieren doen, rijg ze aan een spies of snijd veel groenten en doe ze in een grillbakje, besprenkel dit met een beetje olijfolie en wat zeezout en verse kruiden zoals bv rozemarijn of tijm en je zit top! Enkele tips zijn: paprika, champignons, courgette, aubergine en ui. Ook grillen wij de laatste tijd veel maiskolven erop, super lekker! Koop wel voorgekookte, anders moet je ze zelf wel koken van te voren. Bestrooi ze met wat versgemalen peper en zeezout en ze kunnen er zo op.

3. Een lekkere zomerse salade kan niet ontbreken bij je bbq. Een salade is ook altijd lekker om mee te nemen als je ergens op bezoek gaat, dit is niet alleen attent maar dan weet je dat er een verantwoorde keuze is. Ik ben gek op deze salades voor bij de bbq: zomerse salade met mozzarella en nectarine, healthy caprese salade met aardbeien, pastasalade met geitenkaas of een pastasalade met parmaham en meloen.

4. Een fruitsalade bij je bbq doet het ook altijd goed, maar losse watermeloen schijfjes is ook prima. Denk ook eens aan fruit op de bbq of erna als dessert. Deze gegrilde ananas met ijs doet het altijd goed, of dit amaretti koekjes dessert (guilty pleasure) of ga voor healthy frozen yoghurt ijs.

5. Dan heb je natuurlijk nog lekkere bijgerechten bij je bbq. Ga altijd voor volkoren of meergranen stokbrood en maak je smeersels zelf. Hierbij wat inspiratie voor zelfgemaakte kruidenboter en een frisse zomerse aardappelsalade. Een gepofte aardappel in aluminium folie doet het ook altijd goed op je bbq, kook hem wel even 10 minuutjes voor in schil. En wat dacht je van zelfgemaakte frietjes met mayo?  Daarnaast maak ik altijd zelf mijn sausjes zoals: yoghurtsaus, ketchup en guacemole.

Probeer vooral lekker en bewust te genieten dan kan je gezellige zomeravond niet meer stuk! Fijn weekend, liefs Marleen

Foodilove-Weekmenu300x400

Gratis weekmenu

Voel jij dat je klaar bent om lekker in je vel te zitten? Goed in balans te zijn? Nog meer energie te hebben? Ik help om je graag om je levensstijl te veranderen waardoor jij de gelukkigste versie van jezelf kunt zijn!

Vraag nu mijn gratis weekmenu aan and let’s get started!

2 reacties op “5 tips voor gezond bbqen!”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op zoek naar gezonde recepten?

GRATIS

Ben jij een ambitieuze mama en wil jij meer energie, balans en tijd voor jezelf?

Scroll naar top